Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 14. august 2011

Enkel kveldsmat på en søndag...

og dette er dagen som plutselig blei til kveld...














Broccolisuppe med rømme og sprøstekt spekeskinke.

Kutt en stor broccolibunt i små biter, det meste av stilken også.
Hell over en liter vann og tilsett to terninger grønnsaksbuljong.
Kok broccolien mør, hell så kokevannet i en bolle og broccoli i
en annen.

Smelt litt smør i gryten, tilsett et par tre spiseskjeer
hvetemel og spe på med kokevannet. Broccolien moses
med stavmikser og has oppi suppen og tilsett til slutt en
"dasj" fløte.

Så fort er det gjort å lage broccolisuppe, 15 min.

Server gjerne med en rømmeklatt og sprøstekt
spekeskinke.

10 kommentarer:

  1. Takk for tipset med radioen:)
    Denne suppen så virkelig god ut.Sikkert godt med litt brød til også.
    Fortsatt fin kveld!
    Klem...

    SvarSlett
  2. Broccoli supper er super godt !

    Laget det sist engang i våres, og da fra opskrft jeg fant på nettet, det morsomme var at man skulle ha i litt hvitvin !!

    Måtte le av kommentaren din,ang min manns arbeidsbukse...tjiii...ja, italienske de også;)

    SvarSlett
  3. Mmmmm....nydelig, det så jammen godt ut. Og supper er noe jeg egentlig vil lage oftere. Men her i huset er det Mannen som braser mest med grytene. Kanskje jeg skulle bytte plass med ham en stund, og lage suppe!!!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Takk for hilsen !!!
    Og suppen skal jeg lage, høres snadder ut.
    Ha en ny fin uke.
    Klemz

    SvarSlett
  5. jeg er dårlig på slikt.. faktisk har jeg kjøkkenet full av kokebøker som ikke åpnes engang..

    ha en god natt.. og god arbeidsuke !

    SvarSlett
  6. Så enkelt!
    Takk for tipset :)

    SvarSlett
  7. Takk for nok et fint tips. Elsker varme supper utover høsten og vinteren, men passer jo også godt på en regnværsdag. Nå har vi fått regn så det holder en stund.

    Ha en fin uke videre.

    Bente

    SvarSlett
  8. Supper er min favoritt. Har flere ulike som er gjengangere her i huset. Godt, sunt og lettvint. Og stavmikseren er unik til dette bruket.

    SvarSlett
  9. Så deilig den høres ut. jeg liker godt broccoli og så er det jo så sunt. Takk for oppskrift. Må prøves.
    Klem

    SvarSlett