Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 10. august 2011

Dagens middag...

blei som vanlig tilberedt på kjøkkenet vårt
som bare er 9 m2 og uten vindu.....


















Vi har et romslig hus og knøttlite kjøkken....















På menyen i dag stod; Grillet salmalaks med nypoteter,
ruccola og fennikelsalat fra Trines matblogg...


















Og desserten, som varmt anbefales, er enkelt og
greit eplebiter, som har fått et par minutter i micro,
med en klatt lettrømme og et dryss demererasukker...

11 kommentarer:

  1. Så godt ut!
    Takk for tips :)

    SvarSlett
  2. Men et nydelig kjøkken har du! Tror ikke vårt er større...
    Du har plass nok til å lage nydelig mat ser jeg;)

    Ha en fortsatt fin kveld!
    Klem fra Turid;)

    SvarSlett
  3. lekker mat ! og ikke minst.. lekkert kjøkken.. man trenger ikke ballsal for å lage god mat.. vi hadde 40 m2.. kjøkken / vinterhage.. maten ble ikke bedre av den grunn ; )

    fikk forøvrig smakt nypotet i går.. utrolig godt !

    ha en koselig kveld : )

    SvarSlett
  4. Synes du har et koselig kjøkken.
    Og etter hva jeg kan se,så lages det utmerket mat der også:)
    Ha en fortsatt fin kveld frue!
    Klem..

    SvarSlett
  5. Har ikkje større kjøkken eg, men eg har vindu!
    Du,og mann, lagar fantastisk mat, trass i lite kjøkken. Så det er ikkje størrelsen det kjem an på....

    SvarSlett
  6. Det fungerer relativt bra med det lille kjøkkenet. Det som var vanskeligst da vi kjøpte dette huset, var at det ikke var vindu, men nå er vi blitt vant til det også. Vi har digre vinduer i stuen rett utenfor kjøkkenet. I skapene har vi kun ting vi bruker ofte. Store gryter, maskiner og annet som brukes sjelden oppbevares i kjelleren.

    SvarSlett
  7. Mmmm, nam!
    Jatakk, det høres og ser godt ut! =}

    SvarSlett
  8. Og vi har ikke så veldig stort hus, er på 138 kvm, men med åpen løsning og kriker og kroker til kjøkkenet, som er på 9 kvm med vindu!!!! Men med lite lys, fordi det ligger mot øst med taket utenfor husveggene. Ganske mørkt, for å sid et sånn. har malt skaper i mørkt beige, og vegger i en merkelig gråaktig farge. Altfor mørkt, har planer om å male lyset i huset igjen:DDDDDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  9. Jeg har også lite kjøkken. Et arbeidskjøkken med kun en liten utstikker der vi spiser brødskiva om morran.
    Fellesmåltidene spiser vi i stua.

    Trine matblogg er til stooor inspirasjon i de tusen hjem. Også i mitt. Ofte. Ser mine unge søker oppskrifter der også, nå når de kokkelerer i deres egne kjøkken.
    Salmalaks kjøper jeg mest når jeg skal spise den rå. Mmm...
    Ha en god dag :o)

    SvarSlett
  10. Knottlite kjokken hos oss ogsa. Ikke plass til bord engang, sa spisestue og kjokkenbord er det samme. Takk for tipsene. Den epledesserten er jo sa enkel, men man glemmer hvor god! Det enkle er ofte det beste...

    SvarSlett
  11. Om kjøkkenet er lite kan maten bli god, det ser iallefall godt ut det du serverer.....

    SvarSlett