Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 29. august 2011

Dagens bakst.....

grove eplemuffins.....














de blei farlig gode....


















men utseende blir jo aldri så delikat som
prakteksemplarene i Maison Mat&Vin....

Fru R spør etter oppskriften og her er den;

175 g lettkokte havregryn
1 stort beger youghurt naturell
2 egg
2 revne epler uten skall ca 2,5dl
0,5 dl nøytral olje
frø fra 1/2 vaniljestang, jeg brukte vaniljesukker
220 g sammalt hvete
150 g brunt sukker
4 ts bakepulver
2 ts malt kanel
1 ts natron
1/2 ts revet muskat
1/2 ts salt
150 g aprikoser eller tranebær, hakket

Bland havregryn og youghurt og la stå 5-10 min.
Rør sammen eple,egg,olje og vanilje og bland så inn
youghurtblandingen og rør godt. Bland mel, sukker,
bakepulver,kanel, natron,muskat og salt. Hell over
youghurtblandingen og ha i aprikos/tranebær og rør til
det så vidt er blandet. 190 grader i ca 30 min

3 kommentarer:

  1. det er smaken som teller frue.. ikke allverdens dandering :)

    SvarSlett
  2. Mye av danderingen kutter jeg ut, og disse eplemuffinsene vil jeg prøve, men klarer ikke å lese oppskriften, kan du legge den ut?
    Klem

    SvarSlett
  3. Du legger ut mye fristende oppskrifter gitt. Jeg blir lekkersulten som danskene sier.

    Kanskje bake disse til onsdag? Da er det siste kveld før Polenstudenten drar med koffertene sine..

    SvarSlett