Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 29. juli 2011

Visste du det....

at leopardsneglen er det beste virkemiddel
for å ta livet av brune iberiasnegler i hagen.....



















Jeg har aldri hørt om den før mannen sa at vi
hadde en i hagen og vi Googlet den. Da så vi
hvilken "skatt" det var, men da hadde den måtte bøte
med livet siden vi trodde den var et skadedyr.

Er du så heldig å ha leopard mønsterete
snegler i hagen er det bare å stelle pent med dem.

Leopardsneglen er en renholdsarbeider og spiser kjøtt,
visne blader og blomster. Den rett og slett jakter,
angriper og biter de brune slimete sneglene til de dør.

Har du lyst å vite mer, kan du klikke HER


God helg til deg, med eller uten snegler.

10 kommentarer:

  1. Det var en nytting opplysning. Takk for gode tips og hyggelige meldinger.
    Nyt helgen, her er det VARMT.

    Bente

    SvarSlett
  2. Det visste jeg faktisk ikke. Men ellers er ender også flinke sneglesamlere. passer kanskje ikke hos alle, men jeg så plutselig en and i en hage, da keg var på vei til jobb i forrige uke, og den hadde jeg ikke sett der før.
    Ellers er solen kommet hit, og jeg har en uke igjen av ferien min.
    God helg.

    SvarSlett
  3. Vi er så heldig at vi slipper disse sneglene her nord...enn så lenge:)
    Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  4. I have never seen one before!

    SvarSlett
  5. Ja, hva vi laerer her i Blogglandia! Har aldri sett noen slike leopard snegler, men de finnes kanskje ikke her i England..

    SvarSlett
  6. Æsj...de brune er så hæslig....vi har de heldigvis ikke. De misliker sjøsaltet tydligvis for de finnes i nabolaget men ikke hos oss.

    Alta i sol hørtes deilig ut:) Men det er visst fare for sol i helga....jøss:))
    Riktig god helg, klem til deg:)

    SvarSlett
  7. Gusja meg om jeg ser forskjell på disse slimete dyra, men foreløpig har vi sluppet unna de brune..
    Riktig god helg til deg;)

    SvarSlett
  8. Nei, dette visste jeg ikke, så tusen takk for opplysningen! :D

    SvarSlett
  9. Ja, dette visste eg, men har dessverre ikkje sett leopardsneglen i hagen min...

    SvarSlett