Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 13. juli 2011

Palma....

vi hadde en fin dag i går og byen var veldig
trivelig....


















Hovedattraksjonen i byen er den store katedralen
som ligger like i nærheten av havet. Den måtte vi
jo se og det var her vi gikk av bussen.















Utsikt fra katedralen mot havet.


















Det var en mengde små koselige gågater med
små butikker og kafèer.....
















og åpne plasser som her, Placa Major...



















Flotte fasader som det er vanskelig å gjengi på
bilde da virkeligheten må oppleves.














Skobutikker rett og slett over alt og ikke minst, det var
SALG i alle butikker i hele byen.

Revisoren og jeg har ikke fått tildelt noe shopping gen
så det var ikke mye som blei med oss hjem.

Palma var en veldig koselig "liten" by og her kan jeg
godt tenke meg å dra flere ganger. Sentrum var så lite
at en bare spaserer rundt, ser på nydelige fasader, koselige
kafèer og setter seg ned for en kopp kaffe, et glass vin eller
som oss, litt tapas....

10 kommentarer:

  1. Palma er en nydelig by.. jeg var på tur å flytte dit for 30 år siden : ))

    tidligere var det skobutikker på hvert gatehjørne.. Mallora hadde nemlig flere skofabrikker, jeg vet ikke om de eksisterer lengere..

    kos dere !

    SvarSlett
  2. Ser fint ut! Har vært der en gang for "hundre år" siden ;) Den gangen ferierte vi i Santa Ponsa og tok turen inn til Palma.
    Kos deg videre på ferien !

    SvarSlett
  3. Kjekt å sjå! Kan kjenne meg att:)

    SvarSlett
  4. Aldri vært i Palma, men godt å høre at det er en by som kan besøkes;)
    Kos dere videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Dette innlegget har jeg gledet meg til !
    Ser ut som en virkelig koselig liten by, med fine fasader (akkurat sånn jeg liker) - tror nok jeg må sette den på listen min over steder jeg håper å dra til..engang, innimellom, mens vi bor i Italia...hehe....

    Takk for fin "bytur" - kan love deg, jeg hadde funnet SKO der - kos dere videre, og nyyyt fint vær.

    SvarSlett
  6. Ser ut som om dere har det kjempefint. Jeg har shoppegen, når jeg er i utlandet handler jeg som bare det det på null komma niks.
    Revisoren er sikkert bare glad til, så kan dere kose dere sammen. :))

    SvarSlett
  7. Ser ut til og være en flott sted dere er på nå! Best å styre unna shopping ellers blir kofferten for tung...
    Kos deg videre..

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Herlig!
    Jeg skulle gjerne vært der når det ikke er så varmt! hehe.. =}

    SvarSlett