Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 7. juli 2011

Levegg til balkongen.....

har jeg laget av fluktstolstoff fra Stoff&Stil...



















Balkongen er i andre etasje og vi har satt
plexiglass på innsiden og for å ta trekken
som kommer over rekkverket har jeg altså
laget en gammeldags levegg....



















Veggen holdes oppe av kosteskaft som er
satt nedi kroker som er skrudd fast i rekkverket.
Samme type kroker er også satt opp på motsatt
side av balkongen sånn at vi kan bruke den fra
begge sider. Vegg og kosteskaft er enkelt å
settes opp og tas ned ved behov..



















Jeg satte i fire meljer som festes i små kroker
på veggen for å holde leveggen festet til veggen.

Jeg sydde med møbelstofftråd og hadde store
problemer med undertråden på symaskinen. Den
ville ikke strammes og blei veldig løs og derfor er
sømmene ikke noe å skryte av. Noen som vet
hvorfor maskinen ikke vil sy ordentlig med tykk
tråd?

Og til Lene; jeg har svart deg på spørsmålet ang.
kappelakene jeg sydde på innlegget mitt; Kappelaken.

Bloggen din er stengt så jeg fikk ikke svart deg.

6 kommentarer:

  1. Så smart!! Her blir det nok lunt å godt å sitte tenker jeg. Nå må vi bare få noen sammenhengende dager med sol snart, syns vi har vært tålmodige lenge nok.. Ha en glad og fin kveld:)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Det var jo kjempelekkert!!
    Korleis fekk du aljene i? Laga du hål først og så slo dei i, eller?
    Den ideen kan nok vere at eg tar med meg videre i mitt oppussingsprosjekt i Sverige :)

    Håper du får brukt det litt meir resten av sommeren!

    Klem

    SvarSlett
  3. Heisan Torbjørg i Stavanger. Jeg kjøpte maljene hos Stoff & Stil og det var en god bruksanvisning med pakken så det gikk kjempefint.

    SvarSlett
  4. Dette ble flott !! å så smart med kosteskaftene ! synes du har vært flink !!

    du den undertråden sliter jeg osgå med.. det har noen med strammingen å gjøre.. på min forrige maskin måtte jeg stille den veldig stramt, ellers laget den bare store løkker på baksiden.. råirriterende.. men jeg får det ikke pent uansett. men jeg lager en prøvesøm slik at det blir best mulig..

    SvarSlett
  5. Kanonbra tips, og fint ble det og. Absolutt en ide jeg tar med meg. Ønsker deg fortsatt en flott ferie.

    SvarSlett
  6. Både smart og kult syns jeg det blei. Jeg liker striper.

    SvarSlett