Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 20. juli 2011

Hva i all verden.....

finner man på når regnet høljer ned, dag etter
dag....
Det er sommer og det skulle ha vært sol
med lange og lyse, lune og deilige sommerkvelder,
dager tilbrakt på stranda med niste og solkrem...


















Man tyr til innendørsaktiviteter og jeg har laget
grissini og syltede grønnsaker....

Grissini;

3 dl lunket vann
25 g gjær
500 g hvetemel
2 ts salt
2 ss olivenolje

Stekes på 220 grader i 15 min
.
La dem gjerne stå i lun ovn med døren på gløtt
etter steking for at de skal bli helt tørre.

Jeg penslet mine med olje og strødde på
maldonsalt, noen hadde også på oregano og
jeg lagde noen med rosmarin.


Syltede grønnsaker;

Kutt opp harde grønnsaker i passe biter og
legg på glass og hell over kokvarm lake,
avkjøl på benken. Settes i kjøleskapet i alle
fall til neste dag.

Lake;

1,5 dl sukker
1,5 hvitvinseddik
1,5 dl vann
6 skiver ingefær
1/2 rød chili uten frø
2 stilker sitrongress
2 ts sesamolje
1 ss fiskesaus

Laken kokes opp, ingefær og sitrongress
fjernes når glasset tas i bruk

4 kommentarer:

  1. Dette så da fristende ut. Prøver det gjerne når jeg kommer hjem fra ferie. :))

    SvarSlett
  2. Du har i allfall arbeidslyst.. så deilig ut
    Just tilbake etter deilig ferie på Rivieraen.. der var det sommer og sol:-))
    Håper den kommer her også snart

    SvarSlett
  3. Ja, du dette været er merkelig, vi hadde planlagt inneaktiviteter, når da våknet opp (tirsdag) var det fint vær !!

    Du er så flink til å bake, ser alltid så fristende ut ;)

    SvarSlett
  4. Veldig fristende. Godt å ha slike prosjekter på regnværsdager!

    SvarSlett