Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 24. juli 2011

Å flytte fokus....

måtte jeg ty til for å få sove på hotellrommet
i går kveld.....


















Jeg så på denne filmen på betal-tv. En avdanket
og alkoholisert countrystjerne må ta grep for å
endre livet sitt for å overleve....
Med Jeff Bridges, Maggie Gyllenhaal og Collin Farrell



















I formiddag gikk jeg en tur til Haraldshaugen for å
få litt frisk luft og klarne hjernen før dagens jobbeøkt
som går til Kirkenes og Oslo.

Haraldshaugen lå der stille og folketom. Mørke tunge
skyer og  flaggene på halv stang taler sitt eget språk....

9 kommentarer:

  1. Etter en slik tragisk hendelse er det viktig å flytte fokus. Måtte gjøre det selv i går etter mange tunge inntrykk.

    Et bilde som viser sorg og respekt det du har tatt. Klem

    SvarSlett
  2. Det er ufatteleg. Einskildhistoriene er forferdelege. Ei jente frå vidaregåande klassa til nest eldste son er savna...

    SvarSlett
  3. Ja, må tenke på noe annet innimellom, det er heil grusomt. Trist, men fint bildet av Haraldshaugen.

    18 åringen min snakka om å dra til Utøya i år, har venner der.

    Sender deg ein varm klem,

    SvarSlett
  4. Nå har jeg lagt inn filmen på "ønskeliste" på biblioteket. Får se den til høsten.
    Vi har søkt tilflukt ute idag. Tilbringer tiden på uteplassen i regn og blåst - med terrassevarmeren på. Så langt unna TV som mulig.

    SvarSlett
  5. Akkurat sånn følte jeg også, etter å ha sett påTV nyheter fra formiddag til jeg la meg fredag kveld..... ble for mye.

    Nye inntrykk og andre mennesker på min vei, og alle gir uttrykk for at de føler meg Norges befolkning, ja, for jeg er i Italia ;)

    God dag til deg også - ;)

    SvarSlett
  6. Jeg tenker at det er viktig med informasjon og oppdatering på situasjonen, men jeg må si at vi kunne blitt spart for mange detaljer, bilder og sanseinntrykk som kan forsterke frykt og fortvilelse. Heldigvis kan vi velge å "skru" av noen ganger for å fokusere på det som er positivt rundt oss og være takknemlig for alt hva vi har. Føler sterkt med alle som har det vondt og vanskelig nå.
    Bente

    SvarSlett
  7. Ja for noen tøffe dager. Man kan ikke forestille seg hvordan de pårørende og de som har vært med på dette har det.
    Man kan prøve å tenke tanken, men det går ikke å tenke den helt ut...
    I dag gråter himmelen her og det er like greit.

    Klem fra Inger

    SvarSlett
  8. Takk for besøket på min blogg,hyggelig med nye bekjentskaper!
    Å rusle rundt å stelle med blomstene er god terapi i disse tunge dagene!

    SvarSlett
  9. skjønner deg godt !! vi har fått det litt på avstand fordi vi har vært borte.. gruer meg til å komme hjem..

    SvarSlett