Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 7. juni 2011

Gjennom en kameralinse....

så ser landskapet langs veien hjem til far ut som
dette......














og veien er ganske nærme havkanten enkelte steder....














Disse bildene er tatt av mitt lille kamera
Canon Power Shot S80....














Dette bilde er det samme som det øverste, men tatt
med min iPhone og sjøhusene kan såvidt skimtes
borti horisonten...

iPhone tar noen ganger utrolig fine bilder, men andre
ganger forteller det ikke hele sannheten.

11 kommentarer:

  1. Nei, så rart! Den teknologien, altså. Rart å tenke på at vi fremdeles omgir oss med folk som har levd med parafinlamper, og som var godt voksne da de fikk innlagt strøm. Og enda er det endel av dem som er rå på både data og telefoner! (F.eks. min onkel på 90. Han er kan skje ikke "rå", men får det nå til.)
    Regner med at du er på Jæren. Litt av et landskap!

    SvarSlett
  2. Stor forskjell på de to bildene.
    Vakker natur du viser. :)

    SvarSlett
  3. Hei Rosesommer

    Min far er snart 93 og fikk strøm først da han var 19 år gammel.....og han er "still going strong" i mitt barndomshjem

    SvarSlett
  4. Min mann fotograferer mykje, han har mange kamera, men han meiner at Iphonen er veldig god å ta bilde med!

    SvarSlett
  5. Herlig bilder på en fin vei, som sikker bringer deg masse gode minner !

    Tenker far ble glad for besøk ;))

    Kos dere ;)

    SvarSlett
  6. Ja, det var forskjell. Har du sett at du kan zoome inn med iphonen ogsa? Jeg fant forst ut av det for et par uker siden... ;-)

    SvarSlett
  7. Som det meste av disse duppedingsene sa er det sare enkelt OM man vet hvordan: for a zoome inn sa trykker du lett pa skjermen nar du er i fotomodus og sa kommer det opp en liten skyvesak (beklager, men noen ganger finner jeg ikke de riktige norske ordene) nederst i bildet. Skyv mot hoyre sa zoomer den inn. Bare prov!

    SvarSlett
  8. Fine bilder og flott landskap :-)

    Ungene mine lærte meg for kort stund siden hvordan man zoomer med iphonen - da har jeg hatt den i flere år uten å vite at det var mulig :-)

    SvarSlett
  9. Hei igjen :-)
    Bare ett lite tips :

    Barneboden trekker Gavekort på 200,- kr
    Ny sjangse - Hver måned
    ALLE som har link til www.barneboden.no på bloggen sin er med i trekningen :-)
    Se mer info : http://barneboden.blogspot.com/
    eller på Facebook

    Vil du være med ?
    de har litt klær til dame også :-)

    SvarSlett
  10. Rigtig fine billeder, både taget med det ene og det andet:-) knus.

    SvarSlett
  11. Så vakkert landskap, fru Tunheim.
    Hvor er dette tro?

    SvarSlett