Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 29. juni 2011

Gatelangs....

i Lillesand.....


















Ikke det beste sommerværet, men vi
gikk mot byparken og boligområdet der..














Liten koselig badestrand i parken og nesten midt i
sentrum av byen....


















Roser i alle farger og fasonger bugner langs
gaten...














Noen er vakrere enn andre og dette huset hadde en
aldeles utrolig koselig bakhage etter hva jeg kunne
se...














Den gamle hvite trebebyggelsen er vakker og
ligger like ved sjøen og sentrum av byen...















Jeg mått også bare ta bilde av disse rosene utenfor
rådhuset. Det er Leonardo da Vinci, en frodig,
hardfør og rikt blomsternde rose som gir deg
glede helt til frosten kommer år etter år.

Vi har denne rosen både hjemme og på hytta
og har veldig god erfaring med den.

14 kommentarer:

  1. åh jeg simpelthen elsker slike gamle sjarmerendes hus :)

    SvarSlett
  2. Det var en vakker rose med et flott navn "Leonardo da Vinci". Den kunne pynte fint opp i min hage.
    Lillesand er jo en perle. Flere år siden jeg var der sist.

    SvarSlett
  3. Å ja, Lillesand er ein vakker liten by! God ferie til deg!

    SvarSlett
  4. Sikke en smuk by - rigtig charmerende huse og skønne roser.
    Rigtig god ferie.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. Ja, det er en tålmodig og snill gutt vi har på besøk:)
    I Lillesand har jeg ikke vært, men kanskje en dag..
    Vakre hvite hus og rosebusker i full blomstring.
    Idyll!
    Klem..

    SvarSlett
  6. der hadde jeg ikke hatt noe i mot å bo ! for en nydelig bebyggelse.. kjenner ikke den rosen men den så vakker ut !

    håper du nyter ferien : )

    SvarSlett
  7. Lillesand er bare så vakker med dens nydelige bebyggelse..
    fine sommerbilder..selv om lite minner om sommer her nå..regn..regn..torden og regn..
    Håper du nyter ferien og ønsker deg solskinn og gode dager!
    Klem Anne

    SvarSlett
  8. En nydelig liten by. Den ser så velstelt ut. Tror jeg må kjøpe denne rosen her for den var nydelig, :))

    SvarSlett
  9. God kveld Fru Tunheim:)
    Så hyggelig med hilsen fra deg! Ja Lillesand er et eget lite paradis på jord. Jeg husker det fra jeg var barn og var på ferie her. Idylliske hus og hager over alt. Flott bilder du viser fra vakre Lillesand.
    Ha en fortsatt glad og solrik uke (det er i alle fall lov å håpe på sol..).
    Klem fra Anne Karin

    SvarSlett
  10. Kan ikke tenke meg noe som er mer sommer enn en liten sørlandsby!

    Beth`s småting...

    SvarSlett
  11. For et lite paradis pa jord! Ser jo bare saaaa idyllisk ut. Ja, dette er sommer - med eller uten sol!

    SvarSlett
  12. Herlig tur du tok oss med på !!
    Skjønne liten by dette her, akkurat sånn en sørlandsby skal se ut, roser, hvite hus, vann, og til og med en liten sandstrand !!

    Fortsatt god ferie !!

    Ciao

    SvarSlett
  13. Til opplysning har jeg latt meg inspirere av deg, Ingrid. Nå er leonardo da vinci på plass i min hage. Spent på fortsettelsen. Har blogget om det og tillot meg å linke til deg også. Håper det er greit.

    God helg. Jeg farer avsted på hyttetur med damer :)

    SvarSlett