Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 9. mai 2011

Veninnebesøk...

ved lunchtider. Da serveres det jeg har for
hånden....

















Uplanlagte besøk av veninner som bare stikker
innom er nesten de kjekkeste besøkene.....

















Mannen er på hytta og sender meg fristende bilde
av dagens middag som er  nyfisket stekt torsk...

...mens jeg sitter hjemme med noen lusne oppvarmede
fiskekaker....


















Men, i går...da lagde jeg meg marinerte scampi
med cashewnøtter, wokede grønnsaker og min
supergode hjemmelagede sweet chilisauce...

13 kommentarer:

  1. her var det jaggu meg fristelser så det rekker.. er glad jeg nettopp har spist : ) men den woken tror jeg vi skal prøve denne uka..

    fiskekaker på brødskive med en krepsesalat og fersk dill er gjerne lunsj her i gården : )

    jepp.. overraskende besøk er det beste.. liker å ta ting på sparket ellers blir det så mye planlegging : ))

    nyt kvelden !

    SvarSlett
  2. Så utrolig hyggelig med overraskende venninne besøk, man er ikke flink nok til sånt i en travel hverdag....

    All maten her så bare DIGG ut !!
    Flink du er ;)

    Ja, du har selvsagt rett, er bare å sprette opp puten, men litt kjedelig.... satser på at ingen som leier i sommer søler på den..hehe

    Ciao

    SvarSlett
  3. Vil du dele oppskriften på sweet chilisaus??

    SvarSlett
  4. Ai, jeg ble skikkelig sulten av å se på de scampiene...

    Det ligger en award og venter på deg hos meg. Fordi du fortjener det:o)

    SvarSlett
  5. Koselig med venninnebesøk.
    Du er flink med mat frue!!Stadig nye retter hos deg:)
    Har ymtet frempå til husbonden om å ta et lite
    gourmematkurs, men forløpig blir det bare pratet bort..hehe..
    Godklem..

    SvarSlett
  6. Jeg skal også være alene noen dager snart, og har allerede planlagt menyene; sånt som mannen min ikke liker: Abbor, multer, wok.
    Hjemmelaget sweet chili? Høres godt ut.

    SvarSlett
  7. Jeg har alltid likt fiskepudding på brødskive med salater og div tilbehør, men det du viser her så lekkert ut!
    Nyt ei ny uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. God kveld, kjære anonym. Oppskriften på sausen ligger på blogginnlegget 24.september 2010 under etikett Oppskrifter. Den er supergod og konsistensen bestemmes av hvor mye gelantinpulver du velger å tilsette. Mengden i oppskriften gir gelekonsistens. Lykke til!

    SvarSlett
  9. Så deilig de scampi så ut!,, jo alt fristet :).

    Plutselige venninne-besøk er deilig,, da tar man hva man haver. Synes du tok den på strak arm :)

    SvarSlett
  10. Scampi er yummi!

    Og spontane venninnebesøk er best!

    SvarSlett
  11. Spontane besøk og gode samtaler - gull verdt :-)

    SvarSlett
  12. Jeg kan skrive under pa at den chilisausen er bare helt nydelig. Den er fast gjenganger hos oss og jeg har vaert nodt til a lage den for venner nar jeg har vaert pa besok hos dem i Norge! ;-)
    Ja, det var mye fristende her. Scampi er en av mine favoritter!

    SvarSlett
  13. namme nam...dette så godt ut.:-)

    SvarSlett