Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 31. mai 2011

Tungt og grått....

regenet pøste ned i formiddag og da er
det godt vi har S-er til kaffen....



















Disse pensles med smør på toppen og dyppes i sukker
før servering....

250 g smør
1 ltr melk
300 g sukker
1,5 kg mel
3 ts kardemomme
2 poser gjær

ca 60 stk,  250 grader ca 10 min

Men, nå skinner solen og det er deilig sommertemperatur....

Terrassen venter og jeg må benytte anledningen
for i morgen må jeg hjem, ferien er slutt og jobben kaller
på torsdag....

(og om to uker starter sommerferien)

7 kommentarer:

  1. mmmm.. jeg elsker bakverk med kardemomme : )) disse har jeg lyst å prøve !

    ha en fin kveld !

    SvarSlett
  2. Åhh, du er såååå flink til å bake - så da veldig fristende ut, med kardemomme nam nam !!

    God jobbuke, og som du skriver - nedtelling til ferie kan jo begynne ;)) Thjoooohei !!

    Ciao

    SvarSlett
  3. Deilig med S-er, takk for oppskriften.

    Bente

    SvarSlett
  4. Åååå nybakst dufter sååå godt<3<3<3

    SvarSlett
  5. Hørtes ut som noe som ville bli godt mottatt her i huset. :) Takk for at du deler!

    Måtte smile av det forrige innlegget. :) Kjente meg vel litt igjen der ja...

    Nå er det bare å glede seg til ferie, og imens får vi nyte dagene som er, her og nå.

    Ønsker deg en glad dag, fru Tunheim!
    Klem,
    AW

    SvarSlett
  6. Hvor ser de gode ud:-) lige hvad man trænger til på en regnvejrsdag:-) knus og tak for opskriften som jeg vil prøve.

    SvarSlett
  7. Dette ser nydelig og godt ut, takk for oppskrift. Jeg kommer til å prøve..

    Ha en fin pinse.

    SvarSlett