Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 5. mai 2011

Tre timer igjen....

før turen går sørover fra Longyarbyen og hjem
til frihelg....














Bildet er fra jeg var her i høst.

Snøen er nå i ferd med å smelte og solen skinner fra blå
himmel, det er vindstille og gjestene på kaffebaren ved
butikksenteret sitter og nyter sin kaffe ved bordene
utendørs i solveggen.

Det er oppbruddsstemining i hotellresepsjonen av gjester som
sjekker ut. Papirer sjekkes, kofferter stappfulle av klær og minner
ompakkes og gjøres klar for reisen sørover med oss.

I entreen på dette hotellet er det mange skohyller. Her tar
gjestene av seg uteskoene før de går inn på hotellet og sprader
rundt på sokkelesten. Det er forståelig at det er sånn, for
utendørs er det så mye sørpe og grus og det er umulig å holde
rent om det blir dradd med inn på hotellet.

Snart er jeg hjemme og det er lovet 20 grader på lørdag...

Klikk på pilen og nyt gjennom helgen.....

5 kommentarer:

  1. Tidi det med skoene. Nydelig sang. :))

    SvarSlett
  2. Fantastisk ide med skohyllene....!

    Så morsomt å høre sangen du hadde valgt, for AKKURAT dette hørte jeg på igår kveld, The very best of: Louis Armstrong - herlig musikk og rart sammentreff ;)

    God tur hjem, også håper jeg værmeldingen stemmer for helgen, 20 grader er ikke å forakte;)

    Ciao fra meg i Italia

    SvarSlett
  3. Å har du vært på Svalbard, naboen min bor der oppe nå for tia, og ho stortrives, er bare hjemme i Skjomen om sommerferien, god tur hjem og nyt varmen dere har der, æ vil ikke ha varmen her før til sommeren, for av erfaring, om vi har en varm vår, får vi dårlig sommer, vi har sol, men kjølig, ha en fin kveld, Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  4. Amerikanerne hadde hatt noe å lære av de skohyllene. ;) Herlighet der går de fleste rett inn med sko på.
    Med alt gruvestøvet så var det ikke rart de måtte ha strenge regler med ute- og innesko.
    Nå er det noen år siden jeg har vært i Longyearbyen, men jeg synes det var et fascinerende sted. Goldt og kaldt var det, men også så slående vakkert.

    Ønsker deg fine vårdager og god helg!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  5. God tur hjem og nyt frihelgen din. Det med skohyllene er jo fantastisk at de har fått gjennomført. Det kom vel egentlig først på grunn av gruvestøvet mener jeg.

    Bente

    SvarSlett