Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 10. mai 2011

Lykkelige meg...

som pakket kofferten i dag og dro fra gråvær og
regn hjemme til strålende sommer i Trondheim....



















Her tilbys også ferieturer til Kreta og det jeg lurer
på er;  Hva kom først, høna eller egget?

Charterturer til Kreta tilbys fra nesten alle Norske byer
som har en flyplass. Tilbyr charterselskapene Kreta
fordi nordmenn vil dit eller vil nordmenn til Kreta fordi
det er hva charterselskapene tilbyr?

9 kommentarer:

  1. Tja si det...
    Har aldri vært på Kreta,men for oss nordboere er
    vi glad hvis det går direkte og vi slipper mellomlandinger:)
    Og da er vel utvalget begrenset..
    Nyt kvelden.
    Her blir det kaffe på terassen i nydelig vær!!

    SvarSlett
  2. Jeg har vært på Kreta, og det er selvfølgelig Charterselskapene som bestemmer hva som er det HOTESTE reisemålet! (jeg har jobbet med reklame og markedsføring, så dette kan jeg!)
    Men en liten tur dit, hadde ikke vært dumt, da....

    SvarSlett
  3. Morsom kommentar den siste der...tjaa....spørs om ikke mange lar seg "lede av reklamen" ;)

    Ciao

    SvarSlett
  4. her i nord har vi ikke mye valg.. vi kan selvfølgelig håpe på billige billetter til OSL og reise hvor som helst derfra.. men det betyr overnatting og ventetid..

    og da står vi igjen med 2 reisemål.. tror jeg.. som flyr så ofte ; )

    SvarSlett
  5. Nei, dette veit eg ikkje. Men Kreta høyres meir eksotisk ut enn t.d. Kanariøyane.
    Og Kanariøyane er dit mannen vil reise å feire 50 årsdag i november. Så her er det berre og hive seg ut i ei ny flyreise. Hadde vi vore utan dei to på 11 og 15, så hadde det blitt Roma ;)

    SvarSlett
  6. Jeg var på Kreta i fjor for første gang, min svigerinne og svoger eier leilighet der. Og ja, de flyr jammen meg til Kreta her fra Sandefjord også hehe, men vi reiste fra Oslo (med Norwegian). Jeg syns Kreta var en flott øy, jeg hadde egentlig litt labre forventninger før vi dro, men ble positivt overrasket da. Vi storkoste oss i en liten by som heter Panormos. Tror ikke jeg hørte verken nordmenn eller svensker den uka vi var der ;)

    SvarSlett
  7. Jeg var på Kreta første gang i fjor. Fløy til Chania fra Torp, Sandefjord. Leide bil på flyplassen i Chania, kjørte over til Palechora, på sørvestkysten. Palechora var en uhøytidelig, hyggelig liten by med rolig, avslappet atmosfære. Her ferierte for det meste grekere. Vi fartet rundt rundt sykkel, scooter, til fots. Hyggelige små steder oppi fjellene vel verd et besøk. Her kunne vi nyte en kald retsina i skyggen på den lokale taverna. Herlige strender langs kysten med samd eller småsten. Hit tar jeg meg nok en tur tilbake engang...

    SvarSlett
  8. Tja, si det... Jeg heller til ditt siste alternativ! Har flyselskapene billigere landingsavgifter på Kreta kanskje? *Ler*

    Kreta er jo en flott øy med mange severdigheter, men litt variasjon i destinasjoner burde vært mulig.

    Takk for besøk hos meg. Jeg elsker denne delen av Mallorca og i juli blir den syvende sommerferien (på rad) på samme hotell. Home away from home...

    Er skuffet over VING som har kuttet ut Mallorca fra Møre. Tidligere var det avgang både fra Ålesund og Molde, men i år satser de stort på Rhodos. I tillegg til Kreta da ;-) Apollo har Mallorca på programmet fra Ålesund, men ikke hotellet som jeg vil bo på. Dermed må jeg reise til Oslo, både fordyrende og mer tidkrevende.

    Velkommen tilbake på besøk!

    SvarSlett