Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 3. mai 2011

Energien er igjen på plass....

og jeg er på jobb.....

















Jeg hadde tre dager standbyvakt og blei
oppringt. Jeg måtte ut og jobbe litt....

Jeg havnet i dag i Kristiansand og har ruslet litt
rundt i byen uten noe spesielt mål. Det er synd å se
at tiggerne igjen har inntatt hvert et gatehjørne i den
ellers så koselige sørlandsbyen....

I morgen fortsetter turen til Svalbard (som jeg ikke
liker i det hele tatt, men jeg skal klare å holde ut i 24
timer på det kalde og øde stedet)

11 kommentarer:

  1. Ja, vi kunne godt vært tiggerne foruten i byen vår. Ser du har vært utenfor Camillas blomster, fantastisk flott blomsterbutikk og dyktige folk.

    SvarSlett
  2. JA, de tiggerne kunne vi vært foruten. Jeg ble nesten forulempet av en for en tid tilbake. Hadde tatt ut penge fra minibanken og da var han på meg som en klegg. Veldig ubehagelig.
    Ha en fin tur til Svalbard:)
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  3. Fin butikk du har funnet der, da... Aldri vært i Svalbard og har vel ikke tenkt meg dit heller. Men, du får jo sett litt av hvert av Norges land via jobben din , og det må jo være moro ;)

    God tur imorgen !

    SvarSlett
  4. Hei Helen, ja det er absolutt en veldig positiv side ved jobben min. Jeg har vært mange steder jeg nok aldri ellers ville ha besøkt.

    SvarSlett
  5. Svalbard er ikkje eit ønskereisemål, det er sikkert. Men god tur likevel. Er full av beundring for dokke som jobbar i lufta. De gjer ein flott jobb. Alltid, smilande og hjelpsomme og mange ulike folk de skal takle.

    SvarSlett
  6. "kom styrke og mot".. enten elsker man Svalbard.. eller så hater man Svalbard.. har sldri vært der men tror ikke jeg ville likt å være der.. jeg fordrar nemlig ikke snø, is og kulde : ))

    tiggere har vi hele året her i Tromsø.. kan ikke gå en eneste plass uten å støte på de.. jeg blir litt forbannet.. de har fine klær.. dyre sko.. har råd å røyke sigaretter til nesten 100 kr pakken.. skulle ønske vi fikk et forbud mot tigging !! for de er ikke fattig.. da hadde de ikke hatt råd å reise hit..

    nå ja.. fatt mot brave kvinne.. du overlever nok isødet ; )

    SvarSlett
  7. Du får sett mer enn meg som sitter rundt kjøkkenbordet:O)

    SvarSlett
  8. Ja ja, du tar kanskje ikke skia fått det døgnet du er på Svalbard. He he...
    Ta en kaffe på Huset eller hygg deg med strikking og/eller blogging så lenge.

    SvarSlett
  9. Vi har tiggere her borte ogsa, men de er heldigvis ikke aggressive og bankene jager dem bort dersom de sitter ved pengeautomatene. Men et mye bedre tiltak er de hjemlose som star pa gatehjorner og selger et magasin utgitt av dem selv og hvor de far en viss prosentdel av salget. Dette er jo aerlig arbeide og jeg stotter dem sa ofte jeg kan. Livet farer ikke like lett med alle, men jeg har respekt for de som prover a aktivt jobbe seg ut av en vanskelig situasjon.

    Ja, jeg tenkte pa samme jobb som du har da jeg var 'ung' for jeg hadde god lyst til a se mere av verden. Vel, na ble det ikke slik, men noe av verden har jeg allikvel sett ;-)

    SvarSlett
  10. ja du sier noe med disse tiggerne..Oslos hovegate er i tillegg full av prostituerte som er veeeldig pågående...De fleste tiggerne her sitter på et hjørnet i ro..."horene" ikke tar nei for et nei...følger etter, er såå på...en skam.

    nydelig bilde...av blomstene..god tur til kulda.))

    og nei, vi er nok ikke så heldige at vi kan kaste ut snøre å dra opp fisken, et lite stykke ned til vannet...fiske foregår fra båt der nede.:-) ikke jeg, men gubben.:-) blir fort lei makrell..kanskje en skam det også..bortskjemte som vi er...i år skal jeg prøve litt varianter...makrellkaker feks.

    :-)

    SvarSlett
  11. Her har vi også tiggere - ja, det er så trist. Håber du viser os et par billeder fra det kolde nord og Svalbard. Jeg har 'ku'n været på Nordkap, men det var en oplevelse :-)

    SvarSlett