Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 17. mai 2011

Åpent landskap....

er det der jeg kommer fra.....















Jeg var hos min gamle far i går og på vei hjem fikk jeg
øye på dette motivet som var så utrolig vakkert. Jeg
hadde kun min iPhone til å fotografere med og bildet
lyver voldsomt. Havet og båtnaustene er så uendelig
mye nærmere enn det ser ut til.

Men, det jeg vil frem til, er at jeg er vokst opp i dette
Jærske kyst- og jordbrukslandskapet med kjempelange
sandstrender, høy himmel og vindhard kystlinje med
rullestein.

Som barn og ungdom SÅ jeg aldri dette vakre
og  flate landskapet,  men nå som voksen blir jeg aldri lei
og like betatt hver gang jeg kjører hjem til far.....

En gang må jeg ta med et ordentlig kamera og få tatt
noen bilder som viser sannheten...















Og sånn kan halve Orrestranda se ut en varm sommerdag....

8 kommentarer:

  1. Er sikker på at der er vakkert! Har lyst til strendene på Jæren i sommar!

    SvarSlett
  2. Det ser helt fantastisk ut der! =}
    Herlige bilder og sang!!

    KLEM

    SvarSlett
  3. Ja, du er det ikke rart..? Hvordan steder man har vokst opp på, "ser" man med andre øyner på når man er voksen? Og godt er det, man blir mer bevist hvor vakker naturen er og hvilke flotte landskap man kan se ;)

    God uke ønsked deg videre !!

    SvarSlett
  4. Vakkert, vakkert.
    Skjønner godt din begeistring! Åpent landskap åpner alle sanser..
    Klem

    SvarSlett
  5. du kommer fra en deilig plass på jord !! har aldri vært der menhar sett noen program på TV derfra.. og så hadde jeg en venn fra Nærbø en gang i tiden; )

    ønsker deg en fin ettermiddag: )

    SvarSlett
  6. Bor du ved Jæren?!!! Jeg har en drøm om å dra dit en gang, for jeg har kun sett bilder av rullesteinene der, og jeg elsker rullesteiner!
    Ellers har jeg vært på Jomfruland (ved Kragerø) og gått på rullesteinene der. Helt herlig!

    SvarSlett