Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 10. april 2011

Jeg var i Jordan i går....

men alt jeg fikk oppleve var en time på
flyplassen i Aqaba.....



Jeg fikk tatt noen bilder fra flyvinduet og
går ut fra at dette er ferieanleggene....




Litt av Aqaba by....




Utenom bebyggelsen var det stort sett
sand og fjell på fjell uten synlig vegetasjon.
Alt så brunt og tørt ut.....



Bebyggelse utenfor sentrum.....




Og her snor veien seg oppover fjellandskapet....

Etter 13 timer på jobb satte jeg virkelig
uendelig stor pris å komme hjem til grønn
vår og at vi har årstider....

12 kommentarer:

  1. det skjønner jeg godt ! så lange arbeidsdager er slitsomme.. men når du først var den veien var det jo dumt at dere ikke fikk en overnatting slik at du fikk sett deg om.. eller kanskje du har vært der før ?

    dette landskapet minnet meg et ørkenlandskap.. brunsvidd av sol og varme.. jeg trodde Jordan var et fruktbart land med grønne områder..

    ha en god søndag : )

    SvarSlett
  2. Andre deler av landet er nok mer fruktbart, får i alle fall håpe det, for det jeg kunne se så bare nitrist ut....

    SvarSlett
  3. Artige bilder du viser oss. Klart det er annerledes dette landet enn det ser ut fra luften. :))

    SvarSlett
  4. Dette er virkelig en annen verden, men litt av varmen hadde jeg tålt nå:O)

    SvarSlett
  5. Skulle byttet ut litt av denne snøen og sørpeføret med litt av dette tørre og varme..

    Ha en flott søndag!!

    SvarSlett
  6. Ville ikke byttet mot alt i verden... Norge er det vakreste landet jeg har vært i hittil... :-)

    SvarSlett
  7. Flotte bilder, spennende. Det er så fint å se verden oppenifra, med nøye laget mønster i naturen.
    Håper du har fått hvilt ut i dag......

    SvarSlett
  8. Stilige bilder. Men der såg litt einsformig ut og trist ut!

    SvarSlett
  9. Spennende å se disse bildene!
    Ha en fin søndagskveld:)

    SvarSlett
  10. Det er nogle flotte billeder du har taget fra luften - og man ser rigtig, hvor tørt der er i Jordan. Ja, så er det godt at komme hjem til en grøn vår!

    SvarSlett
  11. Ja, du der var ikke så grønt som det er NÅ i Italia !

    Fikk meg til å tenke på Sahara ørken...;)

    SvarSlett
  12. Incredible photos Fru Tunheim. I would miss the green so very much.

    Hope you had a lovely weekend?

    Cheers, Deb

    SvarSlett