Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 23. mars 2011

Å spidde pølser på bål....

er like kjekt selv om barna ikke er med lenger,
og det på en onsdag ettermiddag....



Vi steiker "pinnebrød" rundt pølsene
i steden for pølsebrød eller lompe...

4 dl mel
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
2 ss olje
1 1/2 dl vann

Bytt gjerne litt av melet ut med grov type og
tilsett også litt oregano, rosmarin ol. i deigen
om du ønsker....

Gleder meg til fjorden blir isfri og vi kan sette
ut båten....

12 kommentarer:

  1. Dette så herlig ut!
    Minner meg om sommeraktiviteter:)

    SvarSlett
  2. Deilig med tur ut selv uten barn
    Stemningsfult og det hørtes godt ut med pinnebrød, det er det lenge siden jeg har smakt

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er, jeg må begynne å bli like flink som før, ungene flytter ut om 2 år...Så romantisk ut :-)

    SvarSlett
  4. Skikkeleg vårleg med deg. Gleder meg til båt- og hyttelivet eg også, men enn så lenge er det skikkeleg surt med regn og storm her!

    SvarSlett
  5. Jeg må få tatt meg en tur til Drømmeplassen :-) Kaffe og sjokoladekaken ser himmelsk ut.

    Pølser, pinnebrød, bål og natur - ro for sjelen :-)

    Jeg tenkte på deg i dag, var ombord i et fly (er på vakt) og der opplevde jeg en av dine flotte og service innstilte kollegaer ! Ja til flere slike.

    SvarSlett
  6. Dette så jo bare SÅ GODT UT! Og ikke minst koselig:-) Gleder meg selv til båttid.. Deilig tid vi er inne i og har foran oss!!! Klem Ida

    SvarSlett
  7. Käre tid! Jeg leste "u-båten"! *rister på hodet*

    SvarSlett
  8. Pinnebrød er godt! Så koselig med bål og pølser, selv om man er voksen ;)
    Hos oss er dette en favoritt som vi har lært i barnehagen og brukes flittig når vi er på tur.
    Ha en flott kveld!!

    SvarSlett
  9. tror jeg gikk i speideren sist jeg smakte pinnebrød :) her håper vi på at vinterstormer tar ferie :))

    god kveld til deg :)

    SvarSlett
  10. hei så herlig. sist kommentar fra meg ble vel rar. jeg tenkte faktisk at du skulle ha en stundent. sitter med student selv om dagen.
    ikke alltid jeg er helt våken..
    kos deg videre

    SvarSlett
  11. Herlig! her skinner solen sa na gar jeg ut en tur, men polsegrilling blir det neppe...!

    klem Mette

    SvarSlett
  12. nyyyyydelig!!! Takk, Ingrid, du gjorde at jeg pakket med meg bakepulveret for å ta med til hytta!! Nå skal det lages barneminner;-))

    Klem og god arbeidslyst!!

    SvarSlett