Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 31. mars 2011

Å lø steingarder....

er blitt veldig pop i mitt nærområde
de siste årene....



Dette er min gate og her er også forstøttnings-
murene lødd opp av naturstein og jeg synes det
er kjempefint....



Det første som blei gjort da denne boligblokka
i nabolaget (øvre del av bildet) skulle settes opp,
var å lø opp denne fine muren før byggingen startet.
De andre steingardene er fra gata mi...



Dette er gamle steingarder i mitt nabolag og de er
heldigvis fredet. Det er stor forskjell på de stein-
gardene som blei lødd opp av menneskehender og slit
og de som er lødd med maskinhjelp.

Jeg har også lagt merke til at det benyttes mer og
mer naturstein til støttemurer runndt nye vei-
og tunnelprosjekter....

12 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut med naturstein!
    Her i området finnes en del gamle steingarder, flott å se på:)
    Ha en fin dag videre, klem:)

    SvarSlett
  2. Det er utrolig fint med steingarder! Mest imponerende er jo de menneskelagde...

    SvarSlett
  3. Stein er et vakkert naturmateriale, det er helt sikkert! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. slike murer er det vakreste som finnes..

    jeg fryder meg når jeg ramler over en i skog og mark.. og det er deilig å se at gammel skikk blir tatt vare på.. men det er neppe noen som gidder å stable for hånd lenger..

    du er heldig som har slike kunstverk i nærområdet : )

    ha en hyggelig kveld : )

    SvarSlett
  5. Steingjerder er så flott. Stein generelt som elementer i hagen, vi har fått brakt noen ganske store til vår hage, fant og en avlang stor flat sten som vi har bygget opp til benk. Stein er flott!!!

    SvarSlett
  6. Mange fine murar av stein heromkring også.

    SvarSlett
  7. Hei!
    Ville bare si at det var koselig at du stakk innom bloggen min :)
    Er vel bare sånn at man liker forskjellige bøker, men ser vi har noen felles favoritter på lista di lengre nede her :)

    SvarSlett
  8. Vi har masse lødd steinmur og trapper rundt huset....superfornøyd med det :-) Tror det er spesielt mye av det i Rogaland.

    SvarSlett
  9. Åå...ikke noe snø jo, tror jammen jeg har bosatt meg på feil side av landet altså..

    Å vet du hva...postmannen har vært her..

    Tusen takk for koselig pakke, jeg ble helt satt ut jeg. Såååå koselig at.
    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  10. Jeg holder meget af de smukke, gamle stengærde lagt af menneskehænder! Vi har dem også her - tit rundt om skove og kirkegårde. Du bor et meget smukt sted.
    Ha' en fin aften!

    SvarSlett
  11. Helt enig med deg, syns det er så fint med steingarder og mur av naturstein :) Ønsker meg slikt på nedsiden av tomta vår for å løfte tomta litt og få det rett, men det blir ikke nå i første omgang, kanskje en gang :) Ha en fin kveld videre, klem fra Mette

    SvarSlett