Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 1. februar 2011

Sjokoladepai...

raskt og enkelt til ettermiddagskaffen...



2 egg
160 g sukker
150 g sjokolade 70%
150 g smør
120 g hvetemel
1 ts bakepulver

Pisk eggedosis og smelt smør og sjokolade.
Bland så alt med mel og bakepulver

Stekes 200 grader i 10-12 min sier oppskriften.

Jeg stekte min i 11 min og det syntes jeg blei for
kort tid, så jeg anbefaler 13-15 min. Den skal være
litt "rå" i midten. Dryss over Moccabønner mens
den er varm

12 kommentarer:

  1. Takk for oppskrift.
    Ser ut til å være midt i blinken for meg !
    Nammmmm...
    Ha en fin tirsdag :)

    SvarSlett
  2. Takk for oppskrift på det som ser ut som en nytelse!
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Takk for oppskriften. Ser veeeeldig fristende ut!

    ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Skjønner du koser de med baking på fridagen din;) Moro for oss, som kan få tips fra deg!

    ÅÅååh, dette så bare altfor fristende for en som "miniserer" for tiden....sukk....men, denne kan da ikke være så fetende?

    Takk for tips og bra forklart ;)

    Ciao

    SvarSlett
  5. Mmmmm, da har jeg sendt oppskriften rett til printen !!
    Takk.
    Klem

    SvarSlett
  6. Såg godt ut! Til og med eg skal greie å få til den, trur eg.... ;)

    SvarSlett
  7. Desverre kjenner jeg at den nesten legger seg på sidene bare ved å lese om den - men den herlig ut! Skal lage den i tillegg til en Ostekake til min fars 75 års dag :-) takk for oppskriften.

    SvarSlett
  8. Mmmmmm og jeg som skal lage deser neste uke da jeg får besøk. Der hjalp du meg igjen

    SvarSlett
  9. Flotte bilder Ingrid! Jeg VET at paien blir bra. Har du forslag på Cup Cakes?
    Nyt fridagene.
    Karina :D

    SvarSlett
  10. Hei Karina. Om du ser på etiketten min oppskrifter finner du de aller beste gulerotmuffins fra bloggen My corner of England. De er bare ubeskrivelig gode.

    SvarSlett
  11. Mm, dette så godt ut! Koselig at du tittet innom meg! Ja, vi har mye flott natur i dette landet her! Heldige er vi :)

    SvarSlett