Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 27. februar 2011

Neste episode...

i jobbfølgetongen kommer nå....



Når jeg kommer på jobb en time før flyavgang
sjekker jeg inn på pc`n og printer ut info om
dagens flyvninger. Hvilket fly, antall passasjerer,
navn på kaptein, copilot og mine kollegaer, samt
masse annen relevant info for dagens gjøremål...

Deretter setter vi oss rundt briefingbordet og hilser
på hverandre. Noen ganger kjenner jeg de jeg skal
jobbe med fra før, andre ganger er det kollegaer
jeg aldri tidligere har hilst på.

Jeg som purser briefer så mine kollegaer om dagens
gjøremål ihht. infoen jeg har printet ut. Vi blir så enige
om hvem som vil gjøre hvilken oppgave for denne
dagen og jeg sjekker at alle har med seg relevante
dokumenter som sertifikater, pass osv.

Deretter kommer kaptein og copilot og hilser på oss
og vi får info fra dem om vær, vind og event. andre
relevante saker som angår vår flyvning sammen.

Etterat briefingen er ferdig, er det på tide å finne
korrekt gate for flyet vi skal ha og ta med oss vår
bagasje, som noen ganger kan være tung om vi skal
være borte flere dager, og møte opp i flyet senest en
halv time før avgang.

Velkommen ombord....

10 kommentarer:

  1. Spennende. Jeg...med min flyurolighet...har mange ganger tenkt på at vær , vindforhold, mengde ventet turbulens og styrke på denne kunne vært lagt ut et sted til gjennomsyn. Kontrollfrikene av oss kunne muligens roet oss noe ved å vite om det er 5 eller 30 minutter med sterk eller svak turbulens :-) Har allerede negynt å sjekke vindforholdene mot København neste mandag :-) Men...reise...det gjør vi jo tross uro over manglende kontroll ;-)

    SvarSlett
  2. Ja, har skjønt på venninna mi at det er ikke BARE å servere oss passasjerer nei, tungt arbeid.
    Gleder meg til neste gang jeg skal opp i lufta!

    Fin søndag og klem fra meg

    SvarSlett
  3. Spanande å lese om deg.
    Når du er purser, så har du altså ein del meir ansvar enn ei flyvertinne. Var inne på wikipedia også og las litt også. Alt som har med fly å gjere har eg unngått å lære noko om.... ;)

    SvarSlett
  4. Dere gjør en fantastisk jobb, alltid smilende og hyggelige, og møter sikkert en del vrange passasjerer. Dere får liksom ikke 'lov' til å ha en dårlig dag...
    Ha en flott dag.
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Heisann frue, og takk for besøket :)
    Jeg ville passet veeldig dårlig som sommervikar.. faktum er at jeg hater å fly.. som Karin over her sier.. kontroll.. eller mangel av den.. er nok det som gjøre at jeg ikke har det så bra når jeg besøker din arbeidsplass :))

    Ha en koselig søndag..

    ps! ja, du er heldig som har en gourmetkokk der hjemme :)og jeg tar gjerne i mot oppskrift på den salaten :)

    SvarSlett
  6. Intr. å lese Enig med Fru R over her, dere er utrolig servicemennesker, alltid smilende og imøtekommende. Absolutt noe jeg tar med som ett godt eks i min egen arbeidsdag i bank & finans. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlett
  7. Hei:)
    Så hyggelig at du la igjen en kommentar i bloggen min, så fant jeg jo deg;)
    Jeg kan se at vi er "kolleger", vi jobber i samme firma!

    SvarSlett
  8. Interessant. Det ma vaere litt spesielt a fa 'nye' kollegaer a jobbe med nesten hver dag.

    ha en fin fin sondag om du er i lufta eller pa bakken!
    klem Mette

    SvarSlett
  9. Interessant lesing, mer som foregår "bak kulissene" - enn bare å dukke smilende og "velkommen ombord", skjønner vi nå ;)

    SvarSlett
  10. Artig å se litt inn i en pursers arbeidsdag. :) Jeg har alltid beundret deres elegante måte å håndtere liten plass på.

    Ønsker deg en deilig ukestart!

    Klem,
    AW

    SvarSlett