Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 17. februar 2011

Min nydelige niese Hanne....

har gitt meg en umulig oppgave...

Å velge ut de tre beste bøkene jeg har lest...

..men her kommer i alle fall tre som er med på
listen...



En historisk roman om slit, undertrykkelse,
og håp i inkvisasjonstidens Barcelona...




Roman fra India der handlingen starter etter
frigjøringen fra England i 1947 og frem til 1975.

Gjennom syersken Dina og skredderene Darji og
Omparakash tar vi del i Indias historie i denne
perioden.



Her foregår handlingen i Iran og vi
følger teppehandler Aga Djan og hans familie
som bor ved moskeen i tiden rundt Sharens fall
ca 1978-79

Og listen over gode bøker er mye lenger, der ingen er over,
men mange fantastiske bøker ved siden....

8 kommentarer:

  1. Takk for tips, listen på bøker jeg skal kjøpe på mammuten øker...
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for kommentar om smokker! Eg syns også det blir feil med smokk på større barn. Og grunnen til at mi bruker smokk er at ...ja det skreiv eg vel...dei andre barna brukte... Så ho bruker bare når ho er ilag med dei. Og av og til i senga, når vi husker på det.
    Skal avvenne ho når ho nærmer seg 3 år - hvis ho blir avhengig da?

    Av bøkene dine har eg ikkje lest noen av dei...har hørt om dei to siste. Må lese desse da, ein gang eg får tid! :)

    SvarSlett
  3. hei.
    havets katedral har jeg å lest,
    men nakkurat nå holder jeg på med en lettere bok, rapsgubbene. hihihi den er så hyggelig,
    lest den?
    bøker må en ha hele tiden, å nå som mammut salget er igang er det moro å kjøpe masse bøker,
    ha en fin kveld klem fra
    sylvia

    SvarSlett
  4. Kjekke tips :-) er notert. Ønsker deg ei riktig god helg.

    SvarSlett
  5. Takk for boktips!
    Fikk boken "Hotellet på Hjørnet av Bitter og Søt" av yngstemann
    i julegave,så den gleder jeg meg til å lese.
    Ha en fin helg!
    Klem..

    SvarSlett
  6. Balansekunst er så fin! Har vært og reist med SAS mandag og tirsdag og da så jeg etter deg! Du var jo ikke på flyet, men for første gang opplevde jeg to gråhårete menn som flyverter! De var hyggelig, men det uvanlig :-)

    SvarSlett
  7. Ååå, takk tante :-)

    SvarSlett
  8. Forste og siste er ogsa pa min leseliste. Havets katedral fikk jeg anbefalt av en venninne for et par ar siden, men er ikke kommet igang enda.

    Jeg kommenterte forovrig pa din kommentar hos meg om britisk mat og kokekunst(om du ikke har sett det).
    ;-)

    SvarSlett