Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 16. februar 2011

I dag...

fikk jeg printet ut mitt arbeidsprogram for
mars. Jeg skulle ha fått det i går kveld,
men serveren lå nede, så da var det bare å
vente i spenning til i dag....



Den 15. i hver måned får jeg tildelt mine
arbeids- og fridager for påfølgende måned.

På min 80% stilling skal jeg ha 15
og 16 dager fri annenhver måned. Jeg har krav
på en weekend fri pr.måned og tre weekendfri
pr. to måneder.

Problemet er at jeg har ikke vet hvilken helg
jeg får fri og heller ikke hvilke dager som blir
fridager før jeg får programmet den 15. Dette gjør
at i mitt liv må det meste tas på sparket. Jeg kan
ikke planlegge weekendturer, selskaper,reiser ol.
lenger frem i tid enn en måned.

Det siste året har vi hatt det sånn som dette og
det er absolutt ikke noe kjekt, men vil jeg ha
denne jobben, denne livsstilen og fortsatt bo
der jeg bor, må jeg bare gjøre det beste utav det
og håpe på mer forutsigbarhet i fremtiden.

10 kommentarer:

  1. Hvem flyr du for da??
    En av mine beste venninner er flyvertinne på Britania :-) Hun stortrives, og dere bor jo på de flotteste hoteller :-)
    Tungt arbeid, og dere har en engels tålmodighet! eneste jeg har å "kritisere" er de som får lov å ta med seg allverdens av håndbaggasje..irriterende!!
    Har flydd masse og elsker det! Gøyeste er å lette og lande, hehe...

    Skal du mellomlande i Krs en gang må du jo si fra så kan vi kanskje ta en kaffe???

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Hei frue!
    Uforutsigbart å ha det sånn ja..
    Du får gjøre det beste ut av fridagene og nyte... og det tror jeg
    du gjør:)
    Klem..

    SvarSlett
  3. Hei og takk for hilsen hos meg. Koselig med nye bloggbekjentskap.

    Gleder meg til å følge deg videre :).

    SvarSlett
  4. Bare til info...vi har absolutt INGEN kontakt lengre ;-)

    SvarSlett
  5. Ja, det gjor ikke livet lett a planlegge, nei. Godt at barna dine er store, da. Sa slipper du i allefall DEN kabalen!

    SvarSlett
  6. Krysser fingrene for forutsigbarhet i fremtiden!
    Den 15 i hver mnd kan ofte bli en "litt tung" dag her i huset... :S

    SvarSlett
  7. Ja, med slike begrensninger blir det en livsstil og et valg man tar den dagen man sier ja til å ha det som yrke. Det sier i alle fall en venninne som jobber slik. Hun er veldig glad i jobben sin og har vært i yrket i sikkert 25 år. :)

    Ønsker deg en ny fin dag i morgen!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  8. Høres ikke lett ut å planlegge noe,og kan godt forstå du venter i spenning mot den 15.i hver mnd.
    Men det gjelder vel å gjøre det beste ut av det og hvis man trives er det mye en får til.
    Virker som du er flink å få det til men skjønner godt at du kunne tenkt å planlegge litt mer.
    Ønsker deg en fin dag og helg ..i luften eller hjemme!


    Klem Anne

    SvarSlett
  9. Heia!! Det er jo litt spennende også å ikke ha så mye forutsigbarhet i livet;-)) Jeg hører flere og flere som ikke ville gått tilbake til fast system!! Men noe mere fast er jeg enig i - her ligger jeg under dynen i Bergen, og skal fly med bare ukjente hele helgen - jeg, som trives best i flokk!!

    Ha en nydelig helg!!

    Klem...

    SvarSlett
  10. Ja, det er nok ikke meg som har det vanskeligst med det uforutsigbare systemet. Jeg har tross alt voksne barn og en mann som ikke jobber, så jeg klarer meg alltid, men blir noen ganger litt frustrert....

    SvarSlett