Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 5. februar 2011

Hyttekos...

på Sørlandet....



Indisk kyllingsuppe fra Trines MATblogg
og studentens nan/pitabrød ...

1 pk gjær
1ts sukker
4,5 dl lunken melk
1 l hvetemel
1 ts salt
2 ss olje

Bland melk, gjær og sukker og tilsett så
det tørre. Hev deigen. Del så i 8 emner som
trilles runde og etterheves. Kjevle dem ut tynt,
ca 3-5mm og stek på 250 grader 8-10 min på
midterste rille. Sett en ildfast skål med vann i
bunnen av ovnen under stekingen.

7 kommentarer:

  1. nam..det så godt ut.:-)

    en fin lørdagskveld til deg.:-)

    SvarSlett
  2. Hei.Det så godt ut.Nam,nam.Tusen takk for oppskriften.Det må prøves.Ønsker deg en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  3. Ser veldig godt ut - gøy å prøve oppskrifter som legges ut :-)

    Boktips : Lykkeprosjektet !

    SvarSlett
  4. Nydelig suppe, har fått den servert to ganger. Kjekt med en mann som lager det meste fra bloggen til Trine:)) Nyt søndagen på hytta!

    SvarSlett
  5. Heisann :-))

    Så moro at du fant frem til meg :-) Velkommen! Og jeg legger meg til hos deg også :-))

    Du skulle sett og hørt meg da jeg så innlegget ditt, hehe...øynene ble vidåpne og et stort Å kom ut av munnen..hehe
    Ser kjempegodt ut! Elsker alt av kylling, thai, kinesisk...you name it :-))

    Ha en flott søndag og jeg gleder meg til å følge bloggen din!

    Klem fra Frøydis

    SvarSlett
  6. Status er ambulansesjåfør - eller personell som det heter. Behander og kjører :-)

    SvarSlett
  7. Takk for at du deler så mange gode oppskrifter med oss..mmmmm
    Klem Mette

    SvarSlett