Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 3. februar 2011

En helt vanlig dag på jobben....

starter for meg som oftetst grytidlig på
morgenen...



Jeg må være på flyplassen og ferdig innsjekket på
pcen en time før flyavgang. Er jeg to minutter for sen,
kommer en telefon fra trafikkvakten i Oslo som har
overoppsyn med at alle crew er på plass til avtalt
tid.

Det er alltid en kollega som har airport stand-by
om morgenen.

Det vil si at vedkommende sitter på vårt pauserom
og er klar i uniform til å steppe inn om en kollega av
en eller annen årsak ikke dukker opp til avtalt tid eller
andre grunner til at et crewmedlem mangler på en
flyavgang. Blir ikke stand-byvakten brukt på flyvning,
blir resten av dagen fri.

Jeg forstod utav kommentarer jeg fikk på mitt innlegg
fra en arbeidsdag at noen av dere syntes det var kjekt
å få et innblikk i min jobb fra den siden som passasjerene
ikke ser. En annen dag skal jeg fortelle litt om hva vi
gjør etter at vi har sjekket inn på pcen og før vi går
ombord i flyet.

I dag har jeg en enkel og lett arbeidsdag. Jeg fløy bare
opp til Trondheim og landet der kl. 10. Resten av dagen
skal jeg tilbringe på hotellet og ta en liten tur ut i
Trondheims gater, butikker og kafèer.

En liten forklaring av bildet. Øverste del er mine
kollegaer som sjekker inn på pcen. Det er utydelig
for jeg vil ikke blogge bilder av personer som ikke
vet at de blir publisert på nettet. Bildet til venstre
er en liten del av pauserommet vårt og til høyre
sitter denne morgenens stand-by vakt og leser
på pcen.

7 kommentarer:

  1. Herlig med et slikt innlegg :) Spennende å få et innblikk i en verden jeg ellers aldri vil få delta i :) Takk for det :)

    Ha en herlig dag!
    Klem Karina

    SvarSlett
  2. hei,
    men å kjekt å få innblikk i en spennende arbeids dag,kos deg i trondheim.
    min bror jobber på gardemoen.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Veldig kjekt å få et lite innblikk i arbeidshverdagen din!

    SvarSlett
  4. Hei!
    Eg ser veldig fram til å få innblikk i arbeidet ditt. Terapi for flyskrekk det!
    Og eg har teke imot tur til Island 26.4 -30.4....

    SvarSlett
  5. Jeg var en av de 14 som kommenterte forrige "arbeids-innlegget" ditt, og finner det veldig interessant å lese om din jobb-hverdag, du vet; det som kanskje er kjedelig og vane for deg, virker artig å lese for oss, som ikke kjenner til denne bransjen -takk for at du deler den med oss ;))

    God dag i Trondheim !

    SvarSlett
  6. Helt enig .
    Veldig kjekt å lese om arbeidsdagen din.
    Ser frem til mer :-)

    SvarSlett