Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 5. januar 2011

God gammeldags fiskegrateng...

er raskere å lage enn man tror...



Seifilet skjæres i biter og trekkes litt i saltvann
samtidig som litt makaroni kokes al dente. Dette
kan gjerne gjøres dagen før.

Lag en saus av 80 g smør, 80 g mel og 4 dl melk,
salt, pepper og revet muskat, avkjøl litt og tilsett 3 egge-
plommer. Stivpisk 3 eggehviter. Bland fisk, makaroni
og litt purre i sausen og vend inn eggehviten.

Stekes i ildfast form ca 50 min, 180-200 grader.

Plutselig er middagen klar og du har fått tid til å
slappe av mens du venter.....

5 kommentarer:

  1. mmm, fiskegrateng er en av favorittene her.
    Men jeg skal prøve din oppskrift, så jeg sender innlegget ditt på email til meg selv.
    Blir mye Findus sin hos oss!!
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar hos meg:)
    Mmmm, du denne oppskriften fikk jeg lyst til å prøve.. går på Findus her også:)
    Nå i kveld er det litt hvitt i dette regnet hi hi, så alt kan skje i løpet av natta..
    Ha en kos kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Fiskegrateng er en sikker klassiker her i huset ogsa. Har aldri provd med piskede eggehviter sa det ma proves! Bruker ellers en fiskeblanding her som har rokt fisk i. Synes det gir litt mere smak.

    SvarSlett
  4. Hei.Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.Kjempe fin blogg du har.Kommer tilbake å tar en titt hvis det er greit.Ønsker deg en riktig fin Torsdag.Bodil.

    SvarSlett
  5. Skal prøve med litt røkt fisk neste gang, men da må man kanskje kutte ned på saltet?

    SvarSlett