Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 2. januar 2011

Downton Abbey...

på NRK i kveld kl.20.55....



På bloggen My Corner of England har jeg lest så
mye positivt om denne serien og nå kommer
den på tv....

Jeg elsker britiske kostymedrama, men jeg får
ikke sett første episode i kveld (tar den opp)

Jeg hadde stand-by vakt i går og blei oppringt
og måtte fly en tur til Lanzarote og opp til
Trondheim og nå ligger jeg her i hotellsengen igjen...

Turen gikk fint den, men på vei ned hadde vi en
dame som tydeligvis hadde feiret hele nyttårsnatten
og fortsatte ombord. Da hun ikke fikk kjøpe mer
alkohol av meg, kjente hun seg så nedverdiget at hun
skulle raportere meg til selskapet.... og det har hun
jo lov til.....

-og på vei til Trondheim fikk vi en passasjer som blei syk
og måtte hjelpes, sånn er hverdagen i denne bransjen,
men som oftest er det ikke problemer av noen slag og nå
venter en helt ny ubrukt dag.....

4 kommentarer:

  1. Godt nytt ar! A, sa herlig at Downton Abbey er kommet til Norge! Du har noe a glede deg til!

    Ja, det er ikke lett a gjore alle til lags i din bransje. Tenker ofte pa hvor urettferdig folk er som lar sinne og frustrasjon ga ut over de som star i "forste rekke". Og saerlig nar man bare folger reglene...

    SvarSlett
  2. Skal si du har hatt en hektisk start i det nye året:)Det er alltid noen som ikke kjenner sin begrensning..
    Ønsker deg en fin ukestart!
    Klem.

    SvarSlett
  3. Hei!! Godt å høre at du er streng mht alkeholsalg!! Jeg hadde en lite hyggelig opplevelse en gang da jeg reiste alene med 3 barn og et reisefølge rundt meg hadde startet før vi dro og fortsatte med begge hender! Da opplevde jeg personalet som utrolig slepphendt med serveringen.... Men det er sikkert ikke lett bestandig å måtte takle alle slags folk... Vil tro dere ønsker noen dit peppern gror!! God jobb!! Hilsen annekari:-)

    SvarSlett
  4. Helt enig, dette var en flott serie, som jeg også skal prøve å følge. Første episode skuffet ikke :-)

    SvarSlett