Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 29. januar 2011

Dagens arbeidsøkt...

startet med vekking på hotellet i Kristiansund
kl.04.45....



I taxien ut til flyplassen fikk vi beskjd om at i
steden for å fly direkte til Oslo, måtte vi ta en
liten tur innom Ålesund for å plukke opp Oslo-
passasjerer der. Det resulterte i at vi kom en
time forsinket til Gardermoen og vips, der forsavnt
dagens spisepause og pust i bakken....

Det var bare å kaste seg rundt og fortsette
til utgangen for flyet til Trondheim....

Frokostesken på bildet fikk jeg fra en godt voksen
herremann som var så fornøyd og på sin måte takket
oss for frokost, kaffe og appelsinjuice....

På bakken, før turen fortsatte ned kysten vår, blei
det akkurat tid til et knekkebrød med tubeost før
flyet igjen blei fyllt med passasjerer som vi bød på
kaffe og te... En dame bad om 7 melkekapsler til sin
kafffekopp, og det har jeg aldri opplevd før. Med et
smil fikk hun alle 7....

Ellers så hadde vi med nydelige Ida på 7 år som reiste
alene med sin storesøster på 8. Og Ida stakkar, blei dårlig
og kastet opp over hele seg og flysete. Da var det bare
for meg å trå til som reservemor, tørke opp og
trøste....

En dame blei småirritert på meg da hun skulle på
do....toalettet bak var opptatt og jeg sa det var et
toalett foran som hun kunne prøve. Det var
jo selvfølgelig min feil at det var opptatt der også
og at hun brukte lengre tid i kø der enn om hun
hadde stått i kø bak.....

Ja, ja, sånn er nå dagene i min jobb og som Europas
mest punktlige flyselskap landet vi jo på rute i
Stavanger kl 13.10 og vi kunne dra hjem etter
en kort, men hektisk arbeidsdag....

3 kilo klippfiskloins kjøpte jeg med meg hjem fra
klippfiskeldoradoet Kristiansund og håper min
mann står for mange gode middager utover
vinteren og våren.

Nå er det bare å legge rent undertøy i kofferten
for i morgen tidlig er det "på an igjen" med
overnatting i Bergen til mandag....

Nyt lørdagskvelden, det skal i alle fall jeg gjøre....

14 kommentarer:

  1. Skal si du har hatt et travelt døgn, og jeg regner med du treffer de fleste type mennesker:)
    Nyt kelden!! klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Heia
    Ja dokk er mer en god...oppkast tror jeg ikke jeg hadde takla. Du møter nok mange forskjellige typer passasjerer kan jeg tenke meg.
    Ha fortsatt en fin lørdagskveld og god tur med god service i morgen.
    Klem Mette

    SvarSlett
  3. Hektisk og tøff jogg du har, og så godt for småjenter å få en reservemor i en slik situasjon.
    Klippfisk stod på menyen her i går kveld, håper du også får den ferdig tilberedt etter endt arbeidsøkt.

    God jobbehelg videre.

    Bente

    SvarSlett
  4. Spennande å lese om din kvardag.
    Dersom du får meg som passasjer, så vert eg nok ikkje den kjeftete. Men heller den som sitt og held meg fast i sidemann, og lytter etter alle lydar, som ikkje skal vere der...
    Eg driv å psyker meg opp til å reise til Island i slutten av april. Gratis tur i embeds medfør, og eg kan ikkje seie nei pga flyskrekk. Eg veit det går fint, eg veit det... ;)

    SvarSlett
  5. Jeg beundrer den tålmodigheten dere har.!!
    Kos deg og ha en fin kveld.
    God tur imorgen :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Ojoj for en innsats!! Du har iallefall fortjent en skikkelig kosedag snart ...håper ikke det var omgangssyke og du blir smittet....

    Karin

    SvarSlett
  7. Det var jo en viktig avklaring - at du ikke bor i Kristiansund:-)))
    Høres ut til å ha vært litt av en reise du har hatt i dag:-) Godt av jentene fikk hjelp av en hyggelig reservemamma:-))
    Ha en fortsatt fin helg:-))

    SvarSlett
  8. Det var litt av en dag - aldri to like, regner jeg med. Morsomt a hore litt om din arbeidshverdag og alle rollene som forventes av deg. Haper du far en rolig kveld og en ny god arbeidsokt.

    SvarSlett
  9. Heisan. Skjønner du har jobben som i mange år var min store drøm :-) spennende. Hyggelig at du ville følge meg videre, og henger meg selvfølgelig på hos deg å. Sengegavlen er fra Brimnes serien til IKEA. Ønsker deg en fin arbeidsdag i morgen.

    SvarSlett
  10. God kveld !

    Dette er en tankevekker å lese for passasjerer som skal ut å fly ! 7 melk til kaffen? Haha, dette må bli nevnt ved årets julebord?

    Folk i dag er generelt uhøflig og lite tålmodig, selvfølgelig ikke alle, men de er i flertall. I fjor da vi var ute med ambulansen og hjalp en eldre dame som hadde falt, mens vi smertebehandlet henne kom en dame bort til meg og spurte om vi ikke kunne flytte ambulansen så hun kunne få ut bilen sin... Det skal stå respekt av at man sier pent og høflig : Straks skal vi gjøre det !!

    Høres ut som en spennende, men hektisk hverdag for dere. Og hverdagsglimt i form av takknemlighet som fra denne mannen må vel være gull verdt?

    Et annet boktips : Mot Nordavinden. Vakker, spennende, morsom og lettlest :-)

    SvarSlett
  11. Tålmodighet er en dyd...hørtes hektisk ut:)
    Jeg slenger meg på som følger hos deg, jeg:)
    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  12. for en hektigs dag.. men jeg tror jeg skulle vært glad vi jeg hadde hatt deg som flyvertinne..

    og selvfølgelig er alt din skylt :-)

    SvarSlett
  13. God aften !
    Dette syntes jeg var veldig interessant innlegg, moro høre fra "insiden" hvordan det har vært på din jobb. Slett ikke bare glamour, her trengs mye tålmodighet og ett godt smil, og brått litt morsrollen må man også innom, skjønner jeg.

    Jeg måtte også trekke på smilebåndet, 7 kapsler med melk? Skulle kanskje ta med noen hjem...? Eller forsøk på å lage kaffelatte...?

    God tur imorgen, håper du slipper unna oppkast...ugh..

    SvarSlett
  14. Takk for kommentar til muffins. Sjokoladen kjøpes på Chocco bocco på Sølvberget, kjempedekorativ :-)

    Karin

    SvarSlett