Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 20. desember 2010

Å invitere til familieselskap....

4.søndag i advent er en enkel affære når
hver familie tar med seg retter til å sette
på en felles buffet...



Vårt bidrag var eggnog.....

Jeg tilsatte bare rom, men neste gang skal jeg følge
oppskriften med både rom og cognac.....
(Første porsjon måtte jeg kaste da jeg lot den koke under oppvarmingen og
da skillte den seg)



...og en smørbrødkake.....

Når 8 familier stiller med meny som ikke er avtalt på
forhånd, blei det en overdådig buffet og alle hadde tatt
med forskjellig mat. Å avtale seg i mellom var ikke lov da
hva vi skulle spise skulle være en overraskelse for alle.

Vi holdt drikke, kaffe, julekaker og dessert...

... og underholdningsaktiviteter.

4 kommentarer:

  1. Det gjør vi som regel i vennegjengen vår..supergreit og veldig koselig med flere forskjellige retter!!
    Ha en flott mandag.
    Martha.

    SvarSlett
  2. Artig tradisjon, at alle tek med overraskelsesmat. Når ungane var små hadde vi spleislag på kalkunmiddag og kaker til kaffi ein av romjulsdagane, men no er det slutt på dette. Einaste tradisjon er at familien på mi side treffast hos pappa, med medbrakte kaker til kaffi, på 1. juledag. Før var det mamma som ordna middag for storfamilien på 1.juledag....

    SvarSlett
  3. Så spennende med "hemmelig" spleiselag! Og den smørbrødkaka så kjempegod ut.. Godt det snart er middag her..

    SvarSlett
  4. Sa koselig og godt dette sa ut. Hyggelig med slike spleiselag!

    kos deg i innspurtsuken!
    klem Mette

    SvarSlett