Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 14. november 2010

Løk- og fikenmarmelade med cognac...

som garnityr til juleribba....



Jeg blei så inspirert av bladet Mat&Vin som kom i
postkassen og følte for en liten forsmak på årets
juleribbe i dag....

2 sjalottløk i biter
10 fiken i biter
10 svisker i biter
1 dl cognac
1 ss balcamicoeddik
1 ss brunt sukker
eventuelt litt vann

Kok opp løk og frukt med cognac, eddik og sukker.
La det småkoke under lokk i ca 15 min. Tilsett
evnt. litt vann. Smak til med sukker og eddik.

Nydelig til julens kjøtt og ost og holder seg minst
2 uker i kjøleskapet.

5 kommentarer:

  1. Mmm..hørtes nydelig ut!
    Er ikke så veldig glad i fiken, men i en sånn setting kan jeg tenke meg det smakte fortreffelig!
    Ha en fin uke.
    Klem.

    SvarSlett
  2. mmmm så nydelig.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Deilig!

    Jeg lagde i helgen de torkede tomatene pa olje du skrev om tidligere og de var utrooolig gode. Det blir nok en gjenganger i kjoleskapet hos oss! ;-)

    takk for tipsene!
    klem mette

    SvarSlett
  4. Den skal jeg prøve! Ser helt himmelsk! Hvordan i all verden rekker du alt?? Makeløs!

    SvarSlett
  5. SKA PRØVES!!!!

    God helg til deg;-))

    Klem...

    SvarSlett