Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 7. november 2010

Afternoon tea....

blei servert hjemme i ettermiddag....



Nystekte scones med syltetøy og clotted
cream medbrakt fra London....

Jeg synes det smaker vel så godt med syltetøy
og meierismør...


Formen er ikke helt på topp i dag med sår hals
og tungt hode og da var det godt å smøre halsen
med varm tea med melk og honning.....

VG hadde i går en stor artikkel om Afternoon
Tea tradisjonen i London.

Her er sconesoppskriften om noen har lyst
å prøve;

600 g mel
3 ss bakepulver
1/2 ts salt
150 g smør
1/2 dl sukker
1 egg
2 dl melk
Rosiner om ønskelig

Bland mel, bakepulver og salt og smuldre
i smøret. Tilsett sukker blandet med egg
og melk.

Kjevle deigen 2,5-3cm tykk og stikk ut boller.

225 grader i 12-15 min midt i ovnen

6 kommentarer:

  1. Na ma jeg le - Tenaringen min kjopte inn Clotted cream (samme type som du har kjopt!) i formiddag og spurte om jeg ikke kunne lage scones. Jeg hadde tilfeldigvis tatt opp en bollepakke sa det ble norske boller med syltetoy og clotted cream til ettermiddagskaffen! Deilig det ogsa!

    ha en fin kveld
    klem Mette

    SvarSlett
  2. Mmm..
    Det ser godt ut!
    Du er flink til å kose deg :)

    Det var et stort og fint rom du fikk i London.
    Og kjempe flotte støvler! :)

    God bedring!
    Jeg krysser fingrene for at du får holde deg frisk!

    Klem

    SvarSlett
  3. Mmmm .ser godt ut - og tusen takk for oppskrift! Min pappa elsker scones - så nå kan jeg overraske han når han kommer ned til jul :)

    Nyt søndagskvelden -og god bedring!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Dette er utrolig godt ut. Leit å høre at formen ikke er på topp, god bedring til deg.

    Bente

    SvarSlett
  5. Det så snadder ut,må prøve de :)
    ha en flott dag !!

    SvarSlett
  6. ååå så godt det ser ut! Støvlene dine var rå! Jeg ønsker deg god bedring!

    SvarSlett