Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 12. oktober 2010

Her kommer oppskriften...

på søndagens sjokoladefondant...



125 g smør
150 g mørk sjokolade
125 g sukker
85 g hvetemel
4 egg

Smelt smør og sjokolade, ha i sukker og rør.
Tilsett mel og rør godt med håndmikser.
Deretter tilsettes ett egg av gangen.

Smør formene med smør og mel.

200 grader på brett midt i ovnen i 11 minutter.

Oppskriften gir 6 stk i mine Pillivuyt former som
har diameter ca 7-8 cm.
Steketiden er viktig for å få litt flytende kjerne og
la dem hvile 4-5 min før de tas utav formen.



mmmm... serveres lunken med is og gjerne litt
friske bær.....

3 kommentarer:

  1. Mmm må du friste sånn..:)
    Takk for oppskriften!
    Pillivuyt formene har jeg....kanskje til helgen kanskje..:)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Mmmmm.. Dette så bare fantastisk nydelig ut :)

    Helt enig når det gjelder Parenthood og mandagskveld. En herlig serie..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. nå har jeg prøvd meg på den gluten frie eple kaka di.. den blir så fin,, takk
    sjokolade fondant oppskriften har jeg skrevet opp, men sliter altid å få de hele ut av formen... men gleder meg alikevel til å prøve

    SvarSlett