Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 9. oktober 2010

Frihelg er kakehelg...

og denne helgen blei det eplekake....



Av forskjellige årsaker måtte den bli laget av
glutenfritt mel og resultatet blei en høy, saftig
og god kake...

250 g sukker
3 egg
150 g smelta margarin
250 g mel
1 ts bakepulver
litt kanel i deigen
5-6 epler

180 gr i ca 40 min

Pisk eggedosis og bland i resten. Eplene
skrelles og deles i båter som presses oppi
røren etter at den er tømt oppi kakeformen.
Dra litt deig over eplene og strø perlesukker
og kanel på toppen.

3 kommentarer:

  1. Hei
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min
    og takk for kakeoppskrift; den så kjempegod ut!

    SvarSlett
  2. Denne oppskriften passer hos oss, da mitt barnebarn på 5 har cøliaki. Takk for oppskrift.

    Bente

    SvarSlett
  3. A,a,a,a! Na fikk jeg saaa lyst pa eplekake... hmmm, far heller bli bakte epler, tror jeg - uten kake hvis jeg skal holde dietten!

    ha en fiiiin uke!
    klem Mette

    SvarSlett