Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 24. september 2010

Chili- og paprikagelè...

er enkel å lage og smaker fortreffelig
til helgesnacken/tapasen...



Oppskriften har jeg fått av kollega Edel. Hun
hadde med seg et glass som vertinnegave på
en kjempetrivelig lunch vi var på i går.

1 rød paprika
6 røde chili

Renses og moses godt i kjøkkenmaskin. Bland inn
340 g sukker og 1,25 dl 7% eddik og dette kokes
i 10 minutter, tilsett så 2 ts gelantinpulver og evnt.
litt sitron/lime og kok 1 minutt til. Hell alt over på
glass og sett kaldt. Vil du ha mer sauskonsistens,
bruk da bare litt mindre gelantinpulver.

Jeg har nesten frihelg og gleder meg til besøk av
revisordatteren hele helgen...

ØNSKER ALLE EN FLOTT SEPTEMBERHELG

1 kommentar:

  1. Dette var jo bare helt fantastisk! Na vet jeg hva jeg skal bruke all chilien i hagen til!

    Gooood helg!

    klem Mette

    SvarSlett