Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 24. august 2010

Yoga...

fikk jeg endelig prøvd meg på
i går kveld....



Det har startet drop in yoga der
jeg bor og det passer perfekt for
meg som ikke kan delta til faste tider....

Jeg er veldig myk og smidig i kroppen, men
ballanse og pust står det heller dårlig til med.
Der har jeg en jobb å gjøre....

En deilig form for "trening" som ga ro og
velvære og som passer meg perfekt.

3 kommentarer:

  1. Jeg er som du kanskje vet STOR yoga fantast! Haper du har en god instruktor!!! Folelsen etter en god session er utrolig. Vi starter ikke opp for 14 September, sa jeg er ganske utalmodig, men ikke god nok til a holde pa alene...

    SvarSlett
  2. Hei! Så glad jeg ble for at du likte yoga! Utrolig flott trening både for kropp, sjel og sinn....bare fortsett å "drop inn" så skal du se at balanse og pust kommer fort! Særlig det å lære seg å puste riktig er viktig - både i yoga og i en travel hverdag!! Gleder meg til å høre mer om dine erfaringer.
    Jeg er så heldig at jeg har en av verdens ledende yoga-lærere boende hos meg akkurat nå :-). Hun skal ha kurs for oss 4 dager her i KL og jeg ser frem til 4 dager med yoga 7 timer om dagen!! Da føler man seg som et "nytt" menneske etterpå :-)

    SvarSlett
  3. Hei igjen,
    Storkoser meg med "yoga-besøk" og jeg fikk 2 timers gratis yoga i morges!!
    For å trene balanse så begynn å stå på et ben, det andre benet bøyer du i kneet og plasserer foten et eller annet sted langs benet du står på. Hvis dette er vanskelig la tåen på det bøyde benet berøre gulvet.
    Det er viktig å virkelig stramme benmuskler/rompemuskler. Dra navelen inn slik at du også bruker din "core-muskulatur". Prøv å holde ryggen rett og skuldre avslappet (ingen stramming i hals eller kjeve).
    Her er en link til et eksempel på balanse...denne stillingen kalles "tree-pose". http://yoga.about.com/od/yogaposes/a/tree.htm

    Lykke til!!!

    SvarSlett