Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 13. august 2010

Studenten...

er vel installert i Oslo og klar
for universitetet....



I går reiste vi med SAS og to digre kofferter med
overvekt samt hver vår bag som håndbagasje....

Bagasjen plasserte vi på hybelen og gikk for å ha
lunch og kaffe på Tullins kafè, en rusletur på
Karl Johan, samt innkjøp av div. nødvendigheter. Vi
hadde en kjempetrivelig ettermiddag sammen i Oslo og
det gjorde godt for en mors hjerte....

Men, det var ikke godt å reise derfra. På flybussen
til Gardermoen satt jeg og tørka både tårer og snue....



Det er så mange passasjerer som vil fly med SAS,
Europas mest punktlige flyselskap, at det ikke
var plass til meg på flyet hjem, så jeg blei
plassert i cockpit....

Det er kjekt å se at mange flyr med oss og
er fornøyd med jobben vi gjør dag etter
dag og helg etter helg...

Jeg har sittet i cockpit mange ganger før,
men har ikke hatt med kamera tidligere. De har
litt av en utsikt der fremme, synd den er vanskelig
å fange i linsa....

9 kommentarer:

  1. Som du kanskje har sett har jeg sendt en avgårde i dag også.....selv om han egentlig hadde flyttet hjemmefra for en stund siden. Det er flott når barna blir "voksne", klar for studentliv og ansvar på egenhånd - men vi mødre har vanskelig for å gi slipp........
    Morsomt med bilder fra cockpit og JA - jeg elsker å fly med SAS!!!!

    SvarSlett
  2. Uff ja,jeg skjønner akkurat hvordan du har det.
    Men etter hvert forstår man jo at det er livets gang..
    Hun kommer nok til å få det helt topp:)
    Heldig du som har panorama utsikt på flyturen.. noen fordeler skal man jo ha:)
    Fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  3. Vanskelig å gi slipp.. Men det er en tid for alt, sikker på at det går finfint og at det blir mange Oslobesøk for deg fremover :)

    Nyt fredagskveld og helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Kjempefine bilder fra Oslo, kjente meg igjen. Sufser og griner enda jeg enda min har bodd i Oslo i 2 år. I sommer har vi flytta for dem to ganger, nå håper jeg de er fornøyd for en stund. Det er så rart når de begynner å forlate rede... Her er det liv skal jeg si deg, får ikke alle koffertene inn i bilen.. hihi gubben er så irritert på meg vet du, har kjøpt meg ekstra stor koffert og ekstra bagasjevekt.Neste gang blir det stasjonsvogn....Håper du nyter helgen!

    SvarSlett
  5. Rart når dei vert så store at dei flyttar ut. Men det er ofte verst for mødrene. Ungdomen sjølv synst nok det er stas. (Hugsar at eg hadde veldig lyst å flytte ut!) Mine to store bur her enno...
    Stilige bilde frå fly! Eg skulle nesten ha vore med deg...eg med min flyskrekk...Flyr berre når eg MÅ.

    SvarSlett
  6. Herlig utsikt fra cockpit :)

    Ja, det må være rart og vemodig å slippe barna sine...
    Jeg hører det er mange som "gleder seg" til det.
    Jeg for min del tror det blir helt forferdelig.. hehe..
    Samtidig håper jeg de får oppleve mye, reist mye, gjerne studere i utlandet osv... :)

    SvarSlett
  7. Denn følelsen kjennes igjen. Det er noen år siden min datter dro, hun studerete i England og det var laaagt borte fra oss. Tre år ble det og heldigvis kom hun tilbake (selv om det nesten ble New York).

    Flott med utsikt fra cockpit, og ikke minst spennende.

    Bente

    SvarSlett
  8. Fine bilder! Reiste med SAS i dag :)

    SvarSlett
  9. Ja ja sånn er livet du har sendt en student ut av huset og eg har fått en inn i mitt hus

    SvarSlett