Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 7. august 2010

Melon...

på terrassen som mellommåltid, der er
sommer det...



Nå har vi vært på Sørlandet i tre uker
og føler at vi har hatt en deilig sommer....

Overraskelsen var derfor stor når vi hørte
på NRK lokalsendingen at Sørlendinger ønsket
"an mass" å reise til Syden på grunn av det
dårlige sommerværet. Hva er godt og hva er
dårlig sommervær?

Vi har gått i shorts og kjole i tre uker, hatt mye sol
og 18 grader er den laveste temperaturen vi har
sett på dagtid. Og ja, det har vært et par regnbyger,
men gjør det en dårlig sommer?

For oss Rogalendinger som nesten hele året har
regn, kuling og 10-15 grader er dette paradis...

6 kommentarer:

  1. Åååå! Heldig du som har hatt sommar. Eg har hatt 4 veker ferie, med ca ein godversdag i veka. Mandag er det jobb!
    Velokmmen tilbake på bloggen min! Kjekt :)

    SvarSlett
  2. Helt enig.
    Har vi hatt det været her nord,så har vi hatt en kjempesommer:)
    Kos deg med melon og en god kopp kaffe.
    Flotte kopper og kanne!
    Klem♥

    SvarSlett
  3. Nei då går det ikkje an å klaga.
    Tenk å få gå i kjole kvar dag, då er det jo sommer

    SvarSlett
  4. Ja, det er tydelig folk har forskjellige "krav".

    Jeg skrev forresten om en nydelig salat med vannmelon pa bloggen min idag :-)

    Skal til Norge i en uke i morgen og gleeeeeder meg vilt! Blir mye farting for a se sa mange som mulig, men det er ok!
    Ha en fin uke!
    klem Mette

    SvarSlett
  5. Vi på Sør- og Østlandet har nok vært heldige med været, men i midt-Norge og Nord-Norge har det vært "møkka-vær" og jeg forstår at noen hiver seg på restplasser for å fylle på med sol og varme.......
    Jeg som bor i varmen mesteparten av året forstår mer og mer hvorfor folk her hjemme klager....jeg tror faktisk vi trenger en god dose sol (og D-vitamin) for å ha noe å "ta av" når vinteren kommer.
    Fortsett å nyte sommerdager i kjole og shorts - det er ingenting som er å flott som Norge i vakkert sommervær!!!

    SvarSlett
  6. Hei! Koselig å se at det er flere fra distriktet mitt som har flotte blogger:) Ta gjerne en titt innom min nyopprettede matblogg "100% naturlig". Hilsen fra Lene

    SvarSlett