Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 4. juli 2010

A tree grows in Brooklyn...

er den engelske tittelen på boken jeg
har lest...



Jeg lånte en norsk utgave fra 1946
på biblioteket....

Det vokser et tre i Brooklyn er en opp-
vekstroman fra rundt 1900 til 1918.

Vi møter småjenta Francie Nolan og hennes familie
gjennom fattigdom, nød, vennskap og samhold.

Denne boken kom ut i 1943 og Betty Smiths
egen oppvekst i Brooklyn danner rammen for
fortellingen.

Jeg likte boken, den har et enkelt språk, er fengende
og skildrer en, for meg, ukjent tidsepoke. Kontrastene
er store med tanke på min og mine barns oppvekst....

2 kommentarer:

  1. Alltid glad for lesetips!

    Haper du far noen roligere dager na fremover og ikke ma opp like grytidlig.... Sikkert ikke saaa ille nar det er sommer, men ille nok!

    ha en fin sondagskveld!
    klem Mette

    SvarSlett
  2. hei . Takk for hyggelig kommentar hos meg . Slike Barneminner er alltid kos.

    SvarSlett