Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 26. juni 2010

Tusen takk...

for nydelig sommerduk og servietter som
vi fikk av gode venner som besøkte oss
på hytta i går kveld...



Jeg lagde en utrolig god soppsaus som
passer utmerket til lyst kjøtt som kylling og
svin....

Her er oppskriften om noen vil prøvesmake:

Sopp stekes litt i smør og tilsett

3 dl fløte
2 ss cognac
2 ss soyasaus
1/2 trekant Norzola ost
2 ss crèm fraîche
La dette småputre i 10 min

3 kommentarer:

  1. - Og tilsetter du hvitløk så blir den enda bedre!
    Hehe...

    Den beste lukten jeg kjenner i huset er lukten av stekt fersk sjampignon når den på slutten av steketiden får tilsatt ferskpresset hvitløk!
    Mmmmm....
    Og så har jeg den i Creme Fraiche sausen etterpå.
    Som er veldig lik din!

    Så koselig med gjester på hytta og sommerlige servietter.

    Ønsker deg en fantastisk lørdag! :)

    SvarSlett
  2. Takk for tips! Skal jammen ha i litt hvitløk neste gang, det er jeg sikker på gir en ekstra sus....

    Alltid åpen for forbedringer !

    SvarSlett
  3. Ja den sausen hortes kjempego' ut!

    klem fra Mette

    SvarSlett