Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 14. juni 2010

Magda...

har jeg nå lest ferdig....



Vi møter Magda, som er i slutten av 70-årene
og er blitt enke, og vi følger henne i 4 dager
etter begravelsen....

Hun var gift med Bodvar, som var dypt religiøs.
De har to barn, Truls som er homofil og bor i Berlin
og Mari, som bor i nærheten av foreldrene.

Rut, som er Magdas besteveninne, møter vi også...

Det var en stille, lettlest bok som jeg tror jeg kommer
til å huske fordi den ga meg innblikk i en tilværelse
og et levd liv som enda er ganske fjernt fra mitt.

1 kommentar:

  1. Den boka så litt artig ut, fikk lyst til å lese den. Håper du kosa deg når du var hjemme alene, det er ikke ofte skjer her hos meg. Men det hender jo en formiddag av og til, da nyter jeg livet med en bok og tekopp. Prøver å legge vekk skurefilla. Det er jeg ikke så flink til.

    SvarSlett