Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 19. juni 2010

Lørdagsmiddag....

måtte jeg stå for selv i kveld siden vi ikke blei
invitert til kongelig bryllupsfest i Stockholm....




Jeg serverte helstekt indrefilet av svin, kledd med
Engelsk bacon, Cognac saus , nye norske småpoteter og
amerikansk broccolisalat....

Det smakte fortreffelig, men kanskje ikke like
fornemt som menyen i Stockholm...

For å lage salaten trenger du;

broccoli i små buketter
hakka rødløk
røde steinfrie druer
cherrytomater
rista pinjekjerner
revet permasan
sprøstekt bacon i biter

Broccolibukettene gir jeg ett oppkok i vann
og litt salt for deretter straks å avkjøle dem
i kaldt vann..

Dressing;

lettmajones
rømme
litt eddik, ca 1 ss
litt sukker, ca 1 ss

Jeg har ikke mål på dette, så det blir bare å
smake seg frem til passe mengde....

4 kommentarer:

  1. Høres ut som om en fortreffelig bryllupsmiddag spør du meg!!!! Den brokkolisalaten lager jeg også - i forskjellige varianter, den passer til nesten all ting - eller som salat alene.
    Her i huset ble det mors hjemmelagede lasagne (helt fra bunnen, ikke noen bokser eller pakker) etter at yngstesønnen "smeltet" sin mor med at den hadde han ikke smakt på minst 8 år og det var verdens beste lasagne.....hva gjør man ikke for sine barn??

    SvarSlett
  2. Mmmmm... Nydelig! Salaten hørtes kjempegod ut og skal prøves.

    Jeg er alene ikveld og tok knekkebrød m ost til middag (høres trist ut.. Men veide opp med resten av champisen fra igår :)
    Følte jeg spiste en liten stein, men tenkte det bare var en solsikkekjerne.. Mn det var halve tanna mi, eller rettere sagt ei fylling.. Kjenner med tunga hele tiden og føler at jeg mangler halve tanna.. Så kjedelig!

    Go' kveld!

    Tove

    SvarSlett
  3. Mmmm.... Det ser jo bare nydelig ut! LIkte ogsa salaten din! Her borte har vi holdt pa med hus/ryddeprosjekter sa middagen ble bare fiskepinner med focacciabrodet som var tilovers fra lunch plus en salat. Smakte godt det ogsa nar vi var sa sultne!

    Ha en fin sondag!
    klem Mette

    SvarSlett
  4. Hihi, ble ikke du invitert heller dårlig greier. Måtte nøye meg med å se på tv jeg også. Nydelig brudepar. Middagen din ser jo bedre ut enn det jeg så fra slottet i går... nydelig så det ut. Her laget dattra vår middag til oss i går, tror hun gav opp mora som hadde fordypet seg helt i kjoler og slør.... Ønsker deg en super dag!

    SvarSlett