Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 11. juni 2010

Havets katedral....

er en flott roman fra Barcelona rundt
år 1350....




Etter to kapittel tenkte jeg at denne
boken klarer ikke jeg lese....

Historien starter så grotesk og forferdelig,
men jeg holdt ut og fikk følge Arnaut gjennom
livet i medgang og motgang....

Ekstrem fattigdom, ufattelig rikdom,
urettferdighet og finanskrise var visst like
aktuellt på 1300 tallet som i dag....

Romanen anbefales på det varmeste. Den er
både lærerik og underholdene, og vi er priviligerte
som lever under de forholdene vi har i vesten i dag....

3 kommentarer:

  1. Takk for boktips, jeg er veldig glad i å lese. Ja, tenk så godt vi har det her i Norge, burde sette mye mer pris på at vi har det så godt. Vi lever luksusliv alle sammen. Deilig nå er det helg, skal kose oss hjemme med god mat og slappe av. Ønsker deg en super helg!

    SvarSlett
  2. Har fatt det tipset fra annet hold ogsa, sa jeg far nok ta deg pa ordet na som den er sa varmt anbefalt.

    Tenker du gleder deg til du kommer hjem!

    SvarSlett