Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 19. juni 2010

DU....

34 fortellinger om 34 forskjellige
mennesker av Thomas J.R. Marthinsen....



Ettter å ha lest disse fortellingene måtte
jeg finne ut litt mer om forfatteren.

Han er født i 1984 og da skjønte jeg litt mer...

Jeg fikk en følelse av at forfatteren måtte være
relativt ung siden han er så opptatt av jenter og sex...
I veldig mange av historiene er dette en ingrediens.

Jeg er veldig glad i noveller og korte historier, men
dette var ikke noe for meg. Jeg vil gjerne ha litt mer
finurlighet og dybde, ikke sexfikserte historier...

Hva er forresten forskjellen på en novelle og en
fortelling?

1 kommentar:

  1. I en novelle skal historien helst ha et kort tidsrom, få personer, ofte mulighet for lesing mellom linjer/dypere mening/symboler, frampeik, spenningskurve med et toppunkt og en kort slutt etter toppunktet..
    En fortelling har en begynnelse, en midte og en slutt..som oftest.. ;)

    SvarSlett