Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 22. mai 2010

Vår lille krydderhage...

har overlevd vinteren....



Det er fantastisk at persille, salvie, oregano og
timian har overlevd dagesvis med oppmot -20 grader
i vinter....

De var dekket med et tjukt lag snø, så kanskje det
var redningen...

Vi har (altså min bedre halvdel har) rammet inn
krydderhagen med impregnerte bord, klippet hull
i bunn av litt store, svarte plastpotter som så er gravd
ned i jorda. Deretter har han plantet forskjellige
urter i hver potte... Vips.... så har vi en liten kjekk
og oversiktelig krydderhage...

3 kommentarer:

  1. Så deilig med egen krydderhage..
    Bare å høste inn friske urter når man trenger.
    Ha en fortsatt fin helg og kos deg i hagen!
    Hilsen Nina

    SvarSlett
  2. For en flott krydderhage du har, sånn vil jeg ha også......men det er veldig dårlig med grønne fingre her i huset. Jeg har noen på kjøkkenbenken nå som faktisk har levd en stund, utrolig. Ha en fortsatt god pinse.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for den utrolig hyggelige kommentaren pa bloggen min! Slikt gjor meg utrolig glad!

    Denne urtehagen var jammen kjekk! Det blir deilig utover a bruke selvdyrket! Smaker alltid best! Jeg har i ar en stor krukke med mint som jeg har fatt av en venninne med stor hage. Mint sprer seg som "ugress" sa det er like greit a ha det i krukke. Ellers er det basilikum, gresslok og en persille - som ikke har tatt av enda - pluss de arlige tomatplantene samt chili (tenarings pafunn). Tomatene blomstrer sa det blir noe i ar ogsa!

    kos deg!

    kos deg!

    SvarSlett