Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 10. mai 2010

Så godt det er...

å bytte ut uniformen med fritidsklær...



Etter en arbeidsdag inne i et fly er det deilig å
gå en 1,5 times tur i skogen og langs vannet.

Det eneste jeg hører er nydelig fuglesang og
mine egne tanker....
og bonus, jeg kommer hjem til ferdig middag...

Det er terapi for kropp og sjel det...
(Noen ganger sitter det langt inne å ta den turen,
særlig i møkkavær)

Men, det jeg lurer på er:

Hvorfor plukker hundeeiere opp hundebæsj og putter
det i en svart plastpose når de ikke gidder å ta
posen med seg til nærmeste søppelspann?

På min tur langs stien lå det flere svarte poser som
var fyllt opp og lagt fra seg der hunden hadde bæsjet...

EKKELT - EKKELT - EKKELT

Det hadde nesten vært like greit om bæsjen ikke var
blitt tatt opp og heller la naturen ordne opp....

3 kommentarer:

  1. Kunne ikke vært mere enig.. Fisch og æsj..
    Min søte datter tråkka i en midt i vår innkjøring.. Hadde jeg sett hvem det var skulle jeg plasser det i postkassa deres. Litt barnslig, men det får så være :)

    Deilig med tur, man trenger å samle tanker og holde kroppen i form..

    Nyt en kos kveld!


    Tove

    SvarSlett
  2. Heldigvis er eg ikkje hundeeigar lenger. Men det var utruleg ekkelt med dei posane med varm bæsj.Kor skal du gjer av dei liksom? Når eg går tur no og ser desse posane, så ser eg for meg at nokon må finna opp ein metallboks med skrulok som ein kan ha posane oppi. Då er det lettare å få dei med seg. Eller kanskje: Posar av biologisk nedbrytbart materiale, så kan ein leggja posen under ein stein! Gratis idear frå Cilla.

    SvarSlett
  3. Ideen om organiske poser likte jeg veldig godt, slår to fluer i en smekk...bli kvitt bæsjen og gjødsel til jorda... Vi har jo biologiske avfallsposer i hjemmert, så hvorfor ikke produsere det til hundebæsj også???

    Godt forslag :)

    SvarSlett