Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 13. mai 2010

Frokostpannekaker...

med nylaga rabarbrasyltetøy blei servert i dag....



Russejenta i huset skal ha russefrokost for russe-
venner 17.mai.....

Jeg skal på jobb i morgen og er ikke hjemme før
midnatt 16.mai....

Dermed blei det planlegging og innkjøp i går og siden vi
ikke har laget frokostpannekaker før (oppskrift fra
bloggen Kjersti til hverdags) måtte de testes ut i dag.

Pannekaker med rabarbrasyltetøy er himmelsk....

1 kg rabarbra
750 g sukker
2 ts vaniljesukker

Kutt rabarbrastilkene i små stykker og bland med
sukkert i en gryte. La det koke ca 5 min til det er mørt
og tilsett vaniljesukker.

Løp og kjøp rabarbra. De må høstes før St.Hans.....

4 kommentarer:

  1. Pannekaker er populaert! Vi har det alltid til frokost nar Tenaringen har hatt overnattingsgjester. Mitt "hemmelige" triks er a ha i litt vaniljesukker. Det har vi ikke her borte, sa det star alltid pa handlelisten nar jeg er i Norge!

    Rabarbra var et godt forslag til!

    ha en fin dag og jobbe helg!

    klem Mette

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Takk for kommentaren hos meg. Jeg ma innromme at jeg er blitt litt slik at jeg "har oppskriften i hendene" nar det gjelder pannekaker sa jeg har ikke noen eksakt oppskrift jeg bruker. Jeg har blogget om pannekaker en gang og henviste til Nigella Lawson's oppskrift: http://mittengelskehjorne.blogspot.com/2010/02/shrove-tuesdaypancake-day.html
    , men det gar mest pa folelsen her... Ha i litt bakepulver, sa hever de seg som regel. Jeg har forovrig i det "vanlige" som smeltet smor, mel, egg, melk, litt salt og litt sukker. Men det er jo smaken som teller sa det gjor jo ikke noe om de blir litt tynne!

    SvarSlett
  3. Så koselig med sånn russefrokost. To år siden vi hadde russ her i huset. Innmari gøy synes jeg.Husker jeg sov med mobilen ved siden av meg, klar til å rykke ut hvis de trengte sjåfør hjem. En kveld hadde mann min og jeg russebilen her og skulle hente dem i Sverige, vi "rægga" rundt hele kvelden, følte oss som russ igjen. Å, så gøy det var.Ha en fin jobbehelg.

    SvarSlett
  4. Mmmmmm -så deilig og fristende. Jeg må skaffe meg en rot rabarbra! I morgen den dag... :)

    Kanskje til og med overraske jentene som har fri med pannekaker i morgen!

    Klem fra Tove

    SvarSlett