Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 16. mai 2010

Årets 17.maikake....

er klar....



I år blei det sjokoladekake i steden for tradisjons-
tro marsipankake....

Denne lagde jeg for et par dager siden og nå
får den godgjøre seg i kjøleskapet til den store dagen...

Det er en fantastisk enkel og god kake å lage.(Det liker jeg)
Denne har fått krem av melkesjokolade og det har
jeg aldri prøvd ut før, så det blir en ny vri...

125 g margarin
3-4 ss bakekakao
1 dl vann

Dette varmes opp i en gryte og tilsett så 250 g sukker

Rør så i

150 g hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker

3 eggplommer tilsettes blandingen, hviten piskes stiv
og blandes i til slutt

Krem

100 g margarin
100 g sjokolade
200 g melis

Varmes i gryte og rør til slutt i 1 egg.

Kaken kan gjerne dynkes med likør, cognac e.l.

180 gr nederste rille ca 30 min. eller 160 gr varmluft

3 kommentarer:

  1. mmmmm.... Nyyyydelig!

    God 17. mai!


    Tove

    SvarSlett
  2. Denne ma proves! Ser veldig fristende ut!

    Ha en fin 17.mai!

    SvarSlett
  3. Den så kjempe god ut, skriver av oppskrifta jeg. Kos dere i morgen! Får håpe det blir sol og pent vær, ser ikke så lovende ut når jeg ser ut av vinduet her. Regner.... huff.

    SvarSlett