Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 5. mars 2010

Cesarsalat med stekt kyllingfilet

I kveld skal jeg i 50årsselskap, dameselskap..... Da blei det salat til middag, siden jeg skal spise en gang til i kveld. Det skal ikke resten av familien, men de får vel smøre seg en blings utpå kvelden og tenke på meg som sitter til bords med all mulig slags god mat og drikke....

Dressingen lager jeg i en liten skål og bruker håndmikser. Satte fra meg håndmikseren for å klemme litt sitron i dressingen og ops!!!!! jeg kom borti, og der startet mikseren. Kjøkkenet var tilgrisa av cesardressing høyt og lavt på 2 sekund... For et griseri..... nå har jeg i alle fall nyvaska kjøkken til frihelgen...

Her er oppskriften på kjempegod og enkel cesardressing.

2-3 eggeplommer
1 ts dijonsennep
2 fedd hvitløk
3-4 ansjosfileter
2 dl solsikkeolje
litt sitronsaft
salt og pepper

Visp plommer, pressa hvitløk, sennep og ansjosfileter sammen. Tilsett oljen i en tynn stråle mens du visper godt. Smak til med sitron, salt og pepper.


Brødkrutongene lager du av brødrester fra skuffen. Skjær skiver som du så deler opp i ruter. Disse stekes i olje på panna til de er gylne og tørre. Stek biter av kyllingfilet med salt og pepper.
I panna rister jeg også noen pinjekjerner som jeg har oppi salaten. Egentlig skal det være romanosalt, men jeg bruker hjertesalat, for det er enklere å få kjøpt på butikken. Når alle ingrediensene er fordelt ut i porsjonstallerkener, høvles litt permasanost over.

Bon apetit ! Ta deg et godt glass Rieslingvin eller Chardonay og tenk på at våren har aldri vært nærmere enn nå.

Ha en aldeles strålende helg.

2 kommentarer:

  1. Jeg og camilla synes det ser utrooolig godt ut..namnam

    SvarSlett
  2. Kan lage til dere også når første anledning byr seg. Det var utrooolig godt, gled dere jenter.

    SvarSlett