Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 27. februar 2010

Vår inne i alle fall.....

Er det ikke vårtegn ute, så får jeg ta våren inn i stua.

Her om dagen kom jeg over disse ønskene som Marit Lønstad hadde for 80 årsdagen sin.

I dag, kjære Herre er jeg åtti,
og det er ikke så mye jeg ikke har sett,
jeg håper kjære Herre at du lar meg leve til
jeg er åttiett.

Men da, hvis jeg ikke er ferdig,
og kommet til ro,
vil du være så snill å la meg
bli til jeg er åttito?

Det er så mange steder
jeg ønsker å dra,
så mye jeg ønsker å se,
så tror du at du kunne ordne det
så at jeg blir åttitre?

Verden endrer seg så raskt,
og der er mye som skal spire,
jeg ville like det veldig godt
om jeg fikk leve til jeg er åttifire.

Og hvis den tid jeg
fremdeles stevner frem,
så skulle jeg gjerne få bli her,
til jeg ble åttifem.

Alt går så fort, det skjer så mye-
jeg blir helt perpleks,
jeg vil gjerne se hva som hender
når jeg blir åttiseks.

Jeg vet,kjære Herre
det er mye å be om,
og det må være vakkert der
oppe over stjernenes bru,
men, jeg vil fryktelig gjerne
bli til jeg er åttisju.

Da er jeg gammel og trett,
langt fra ungdommens tid,
den flotte,
Men, det skulle være skjønt å
være her når jeg er åttiåtte.

Jeg ville ha sett så mange ting
og hatt en herlig tid,
og jeg er sikker,
jeg er villig til å dra
ved åttini...
kanskje...

Bare en ting jeg vil si,
kjære Herre,
jeg takker deg flittig,
Men hvis det er okay for deg
så skulle jeg elske å leve til
jeg blir nitti.

Men da Herre skulle
det meg forundre,
om du lar meg "åndsfrisk"
få leve til jeg er hundre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar