Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 11. februar 2010

Gjenbruk....

Slår et slag for Fretex. Dette lille bordet kjøpte jeg for 175 kr. Det var lakkert furu og se så fint det blei med litt maling. Jeg bruker alltid dør- og listmaling som er vannbasert. Det blir ikke like slett og fint som oljemaling, men gevinsten er luktfri og søl kan vaskes bort med vann. Jeg er en skikkelig "graps" når jeg maler.Tørker fort og kan male flere strøk samme dag. Dette bordet har fått plass som "stasj" på det røde soverommet.






Disse sengene har jeg også kjøpt på Fretex. De var i utgangspunktet brunbeiset, men vi ville gjerne ha dem hvite. Madrasser følgte med, samt to nattbord. Pris 1500 kr. Jeg tenkte at jeg sover natt etter natt på hotell på samme madrass som hundrevis av gjester før meg, så da kan vel våre hyttegjester også ta en natt eller to på en brukt madrass. Jeg har kjøpt nytt trekk som jeg har lagt over madrassene.


Noen ganger har jeg lyst på lyst trekk til sofan. Men når jeg ser på bildet, så er jeg egentlig fornøyd med rødt også. Klarer ikke helt bestemme meg..... dobbeltmoral er det og. Her ivrer jeg for Fretex og gjenbruk, men nytt trekk vil jeg ha, selv om det røde ikke er slitt.



Jeg tenker på interiør, farger, "stasj" og gjenbruk.....Min bedre halvdel er opptatt av fiske. Redskapen klargjøres til sjøen er isfri.... hadde ikke med utstyr til isfiske og det var dumt. Forholdene var perfekte for det.




Blir det ikke fisk på panna nå, er det i alle fall ikke utstyret det står på.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar